فرمانده ارتش: ناوهای آمریکایی یک هدف شیرین است

۳۰ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۷:۳۸ کد : ۱۹۰۰۲۱۵ سرخط اخبار

فرمانده کل ارتش در خصوص حضور ۲ ناو هواپیمابر آمریکا در آ‌بهای خلیج فارس، گفت: قبلا به آنها تذکر داد‌ه‌ایم که برخی مناطق برای ما مناطق تهدید در خلیج فارس محسوب می‌شوند که آنها هم به این اخطار توجه کردند.

امیر سرلشکر عطاالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با فارس، در خصوص حضور 2 ناو هواپیمابر آمریکا در آبهای خلیج فارس گفت: الان دیگر حضور این ناوها یک ژست تبلیغاتی بیش نیست و ارزش نظامی ندارد.

وی ادامه داد: در یک مقایسه می‌بینیم حضور نیروهای فرامنطقه‌ای در بعضی از کشورهای جنوبی خلیج فارس که پایگاه دارند قطعاً به مراتب تجهیزات و حضورشان بیش از چیزی است که در یک ناو چند صدمتری جمع شود.

فرمانده کل ارتش تاکید کرد: البته ما هم قبلاً به آنها تذکر داد‌ه‌ایم که برخی مناطق برای ما مناطق تهدید در خلیج فارس محسوب می‌شود که آنها نباید در آنجا بایستند و آنها هم به این اخطار توجه و آن را رعایت می‌کنند، اما عبور و مرور این ناوها برای خود آنها جز یک ژست تبلیغاتی، دستاورد دیگری ندارد و برای ما هم یک هدف شیرین است.

صالحی در ادامه به ارتش‌های کشورهای منطقه و اقداماتشان اشاره کرد و افزود: دلیل اینکه 29 فروردین روز ارتش نامگذاری شده این است که حضرت امام(ره) زمزمه ‌هایی که برای انحلال ارتش بود خنثی کردند و فرمان دادند که ارتش آمد و در خیابانها رژه رفت و این ارتش می‌تواند الگویی باشد برای ارتش‌های منطقه که اگر با ملتها و انقلاب خودشان همراهی کنند می‌توانند برای آنها یک مایه افتخار باشند.


نظر شما :