نشان عالی ایران برای سفیر ونزوئلا

۱۶ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۷:۱۴ کد : ۱۹۰۶۴۶۸ سرخط اخبار

رئیس جمهور به منظور قدردانی از تلاشهای موثر و ارزشمند سفیر ونزوئلا در گسترش و ارتقای همه جانبه همکاریهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور، نشان عالی جمهوری اسلامی ایران را به وی اعطا کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، در پیام تشکر اقای احمدی نژاد امده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای داوید نیه وس ولاسکز کاراباجو

سفیر محترم جمهوری بولیواری ونزوئلا

در اجرای اصل (129) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، به منظور قدردانی از تلاشهای موثر و ارزشمندی که در گسترش و ارتقای همه جانبه همکاریهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور مصروف داشته اید، نشان عالی درجه (3) جمهوری اسلامی به جنابعالی اعطا می گردد.

احمدی نژاد: مستکبران در مقابل جبهه گسترده، مقتدر و مردمی ملتهای آمریکای لاتین عاجز شده اند

رییس جمهور با اشاره به اینکه مستکبران در گذشته هر بلایی که می خواستند بر سر ملتهای آمریکای لاتین می آوردند، خاطرنشان کرد: امروز با وجود آنکه زورگویان بین المللی همه توان خود را برای متوقف کردن امواج استقلال طلبی، عدالت و آزادی خواهی ملل این منطقه به کار گرفته اند، در مقابل جبهه گسترده، مقتدر و مردمی ملتهای آمریکای لاتین عاجز و درمانده شده اند.

دکتر محمود احمدی نژاد امروز در مراسم اعطای نشان عالی جمهوری اسلامی به سفیر سابق جمهوری بولیواری ونزوئلا که با حضور جمعی از سفرای کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران و منطقه آمریکای لاتین برگزار شد، با بیان اینکه اساس کار در عرصه روابط خارجی ایران و ملل مستقل، تعمیق دوستی ها و گسترش همکاریها در راستای استقرار صلح، امنیت و عدالت در جهان است، گفت: از نگاه جمهوری اسلامی هر یک از سفرا، سفیران صلح، دوستی و برادری در جهان هستند.

رییس جمهور در ادامه آمریکای لاتین را منطقه ای بسیار مهم توصیف کرد و افزود: بسیاری از تحولات مهم جهان در این منطقه به وقوع پیوسته است و در آینده نیز رقم خواهد خورد؛ آمریکای لاتین خاستگاه خیزش های عمیق انقلابی است که مستکبران با بدترین شیوه های ضد انسانی این خیزش ها را سرکوب کردند.

آقای احمدی نژاد با اشاره به اینکه چندین سال است حرکتی جدید، گسترده و مردمی در منطقه آمریکای لاتین و دریایی کارائیب آغاز شده است، اظهار داشت: حرکت جدید آغاز شده در این منطقه چندین ویژگی دارد که اولین آنها فراگیری و همه گیر بودن این حرکتهاست و ویژگی بعدی پیشتیبانی توده های وسیع مردم از این حرکتهای انقلابی است که در متن هر انتخابات آزادی که در آن منطقه برگزار شده خود را به رخ کشیده است.

رییس جمهور با بیان اینکه امروز مردم منطقه آمریکای لاتین و دریای کارائیب با پشتیبانی از حرکت های انقلابی به دنبال تحقق آرمانها انسانی و انقلابی خود هستند، تصریح کرد: آقای هوگوچاوز در این منطقه در کنار سایر برادران خود حرکتی بزرگ و موثر را سازماندهی کرده و در منطقه ای که در گذشته های نه چندان دور حیات خلوت سردمدار نظام امپریالیسم بود در مقابل هیمنه نظام امپریالیستی ایستاده است.

دکتر احمدی نژاد افزود: مستکبران در گذشته هر بلایی که می خواستند بر سر ملتهای آمریکای لاتین می آوردند و کودتاها، فشارهای اقتصادی، تحریمها و توطئه های مختلف و متعدد را علیه مردم این منطقه سازماندهی و اجرا می کردند.

رییس جمهور نقش هوگو چاوز را در شکل گیری این حرکت بسیار موثر دانست و گفت: سفیر جمهوری بولیواری ونزوئلا برای پیوند روحیات انقلابی و انسانی منطقه ما و ملت ایران با مردم ونزوئلا و همه انقلابیون آمریکای لاتین تلاش زیادی کرد.

دکتر احمدی نژاد تلاش و همکاری مشترک کشورهای مختلف را به مثابه رشته هایی دانست که ملتهای مختلف را به یکدیگر پیوند می دهد و افزود: اگر ملتها به یکدیگر پیوند بخورند دیگر جایی برای حیات و نقش آفرینی امپریالیسم باقی نمی ماند.

رییس جمهور با تبریک به سفیر ونزوئلا به مناسبت به تصویر کشیدن اعتلای اعتماد و همکاری متقابل بین ایران و کشورش اظهار داشت: همه ما و دولتهای ما با هم و در کنار هم قرار داریم و اگرچه در روشها اختلاف نظر وجود دارد اما همه ملتها و کشورهای ما در اصول طرد سلطه گری، یکجانبه گرایی، تضییع حقوق ملتها، اشغالگری، کشتار و تحقیر ملتها در یک جبهه قرار دارند و عدالت، دوستی، برادری، رفاه و پیشرفت را برای همه ملتها می خواهند.

سفیر سابق جمهوری بولیواری ونزوئلا نیز در این مراسم با بیان اینکه این نشان قدردانی را به نام ملت ونزوئلا دریافت می کنم، تصریح کرد: این نشان موید همکاریهای صمیمانه و دوستانه ماست.

سفیر سابق ونزوئلا خاطرنشان کرد: چنین نشانی ما را موظف می کند، دائم مسئولیتی را که در راستای ایجاد راههای همکاری جدید بر عهده داریم، به خود یادآوری کنیم، راههایی که به ایجاد جهانی جدید سرشار از دوستی و همبستگی منتج می شود. این همان چیزی است که هدف روسای جمهور ایران و ونزوئلا است و در اجلاس اخیر سران جنبش عدم تعهد تحت عنوان صلح پایدار در سایه مشارکت جهانی متبلور شد.

کلید واژه ها: آمریکای لاتین ونزوئلا


( ۱ )

نظر شما :