توافق آمریکایی‌ها برای تکمیل موزه 11 سپتامبر

۲۱ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۶:۲۲ کد : ۱۹۰۶۶۸۸ سرخط اخبار

در یازدهمین سالروز حملات 11 سپتامبر در آمریکا توافقی به منظور تکمیل موزه 11 سپتامبر در "گراند زیرو" (محل برج های تجارت جهانی) حاصل شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، روز دوشنبه یادداشت تفاهمی میان نهاد اداره کننده منطقه موسوم به "نیویورک پورت و نیوجرسی" و همچنین بنیاد اداره کننده موزه و بنای یادبود ملی 11 سپتامبر امضا شد.

این موزه قرار بود ماه جاری میلادی افتتاح شود اما یک سال پیش ساخت آن به سبب مناقشه مالی میان بنیاد مذکور و نهاد اداره کننده نیویورک پورت و نیوجرسی که مالک محل برج های تجارت جهانی است، متوقف شد.

در این مناقشه سه مقام سیاسی قدرتمند آمریکایی که عبارت بودند از فرمانداران ایالت نیویورک و ایالت نیوجرسی و همچنین مایکل بلومبرگ، شهردار نیویورک، دخیل بودند.

اندرو کواومو، فرماندار ایالت نیویورک پس از اعلام این خبر اظهار داشت: با تضمین اینکه هیچ اعتبار عمومی اضافی برای تکمیل بنای یادبود و موزه خرج نخواهد شد، توافق صورت گرفته از پرداخت هزینه های بیشتر از سوی پرداخت کنندگان مالیات و عوارض جلوگیری کرده و در عین حال قرار دادن پروژه را در مسیر تکمیل عملی می کند.

در عین حال بلومبرگ نیز اظهار داشت که این توافق تضمین می کند فعالیت های ساخت و ساز این موزه در زمان بسیار زود آغاز خواهد شد و تا زمان تکمیل متوقف نخواهد شد.

وی تاکید کرد این موزه برای خانواده های کشته شدگان حملات 11 سپتامبر اهمیت دارد و آنها عکس ها و یادگاری های از دست رفتگان خود را که شایسته یادبودی تمام و کمال هستند، ارائه کرده اند.

کلید واژه ها: موزه نیویورک تکمیل 11 سپتامبر سپتامبر


نظر شما :