اوباما: نبرد آمریکا با اسلام نیست

۲۲ شهریور ۱۳۹۱ | ۲۱:۰۰ کد : ۱۹۰۶۷۴۳ سرخط اخبار

با وجود گسترش روزافزون اسلام هراسی در غرب پس از حملات یازده سپتامبر، رئیس جمهوری آمریکا در یازدهمین سالگرد این حملات گفت: آمریکا با اسلام هیچ نبردی ندارد و تنها دشمن ما القاعده و حامیان این گروه است.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز،  «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته در یکی از سه مراسم اصلی که به مناسب یازدهمین سالگرد حملات یازده سپتامبر در واشنگتن برگزار شد، اعلام کرد: قربانیان حادثه یازده سپتامبر همواره در یادها خواهند ماند و مهم نیست که چند سال گذشته باشد.

بنا بر این گزارش، در روز یازده سپتامبر سال 2001، برج های دوقلوی مجتمع تجاری نیویورک منهدم شدند و ساختمان پنتاگون خارج از واشنگتن نیز آسیب دید. مقامات آمریکایی مدعی هستند که تخریب این ساختمان ها بر اثر برخورد سه هواپیمای ربوده شده صورت گرفته اما شواهد موجود از این امر حکایت دارد که تخریب بوجود آمده در این ساختمان ها بسیار بزرگتر از برخورد هواپیما است. همین امر نیز تردیدهایی درباره عوامل پشت پرده حملات یازده سپتامبر و نیات واقعی آنها مطرح کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا که روز گذشته در ساختمان پنتاگون سخنرانی می کرد، خطاب به خانواده های بازماندگان این حملات گفت که تمام مردم آمریکا در غم از دست دادن آنها سوگوار است.

وی افزود: این روز برای ما روز آسانی نیست و مطمئن هستم که برای شما و دیگر خانواده های حدود 3 هزار قربانی این حادثه دشوارتر هم خواهد بود. اما مهم نیست که چند سال گذشته باشد، مهم نیست که چند بار در اینجا گرد هم جمع شویم. مهم این است که شما هیچ وقت تنها نخواهید بود و از دست رفتگان این حادثه هیچ وقت فراموش نخواهند شد و همواره در قلب های ملت ما خواهند ماند چرا که آنها با قربانی کردن خودشان آمریکایی را ساختند که امروز ما شاهد آن هستیم؛ آمریکایی که حتی قدرتمندتر نیز شده است.

اوباما در ادامه تأکید کرد: نبرد آمریکا با اسلام یا هر مذهب دیگر نیست، نبرد ما با القاعده است و گروهی که مسئول این حملات بود و کسانی که به آنها کمک کرده اند.

کلید واژه ها: آمریکا یازده سپتامبر


نظر شما :