باراک: ایران هسته‌ای کل جهان را تهدید می‌کند

۱۱ آبان ۱۳۹۱ | ۱۹:۰۷ کد : ۱۹۰۸۵۹۵ سرخط اخبار

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با بیان اینکه ایران هسته ای نظم کل جهان را تهدید می کند، خواستار برخورد با ایران شد.

وبه گزارش فارس، به نقل از پایگاه خبری «عاروتص شوع» ، «ایهود باراک» چهارشنبه در دیدار با مقامات ارشد دولت انگلیس درباره مسئله هسته ای ایران مدعی شد: ایران هسته ای نظم کل جهان و به ویژه منطقه را تهدید می کند. ما مصمم هستیم مانع دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای شویم.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: ضرورت برخورد با تلاش تهران برای ساخت تسلیحات هسته ای دارای مخاطراتی است که همه آنها قابل پیش بینی نیستند. به علاوه، تعامل با ایرانی که مقامات آن به تسلیحات هسته ای مجهز هستند، قطعا پیچیده تر، خطرناک تر و پرهزینه تر از زمانی است که آنها هنوز به سلاح دست نیافته اند.

ایهود باراک سه شنبه در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف» مدعی شد، استفاده ایران از اورانیوم غنی شده برای مصارف غیرنظامی، اقدام نظامی این رژیم علیه تاسیسات هسته ای ایران را به تاخیر انداخته است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با طرح این ادعا که رژیم بشار اسد در سراشیبی سقوط قرار دارد و به زودی سرنگون می شود، مدعی شد: ایرانی ها نگرانند که اسد سقوط کند. تنها کسانی که امروز از بشار اسد حمایت می کنند، ایران و حزب الله هستند. ایرانی ها می دانند که سقوط اسد ضربه سختی به محور مقاومت تهران-دمشق-حزب الله خواهد زد.

باراک اضافه کرد: سوریه ی بعد از اسد، دچار هرج و مرج و جدایی طلبی خواهد شد. اسرائیل در حال نظارت بر این گزینه است که تسلیحات سوریه به دست حزب الله نرسد.

وی درباره روند صلح رژیم صهیونیستی با تشکیلات خودگردان فلسطین نیز گفت: اسرائیل و فلسطینی ها باید برای از سرگیری مذاکرات بدون پیش شرط تلاش کنند و تمام مسائل اساسی را مورد بحث قرار دهند. این به نفع هر دو گروه است بنابراین باید عجله کرد.

کلید واژه ها: تسلیحات


نظر شما :