پادشاه عربستان ظاهر شد

۰۹ آذر ۱۳۹۱ | ۱۴:۵۶ کد : ۱۹۰۹۷۰۵ سرخط اخبار

تصاویر پادشاه عربستان برای اولین بار پس از عمل جراحی بر روی کمرش که 11 روز پیش انجام شد، از تلویزیون رسمی این کشور پخش شد.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، تلویزیون رسمی عربستان روز چهارشنبه تصاویری از ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان را در حالی پخش کرد که شاهزادگان برجسته در بیمارستان از وی ملاقات می‌کردند و این نخستین حضور علنی پادشاه عربستان از زمان رفتنش به بیمارستان در 17 ماه جاری میلادی و انجام عمل جراحی در کمرش بود.


پادشاه عربستان در حالی که روی صندلی نشسته و قهوه می‌خورد با عیادت کنندگان از جمله سلمان بن عبدالعزیز، ولیعهد عربستان و دیگر شاهزادگان این کشور صحبت می‌کرد.


طی روزهای اخیر شایعاتی در مورد وضعیت سلامت پادشاه عربستان که در سال‌های پایانی دهه هشتم زندگی خود به سر می‌برد، رواج یافته بود.


این شایعات زمانی مطرح شد که او مدتی در ملاء عام دیده نشد و گفته شد که عمل جراحی او 11 ساعت طول کشیده است.


تصاویر تلویزیونی پخش‌ شده پادشاه عربستان را در بیمارستانی در ریاض در میان عیادت‌کنندگانش نشان می‌داد.


پادشاه عربستان برای مدت‌ها از درد کمر رنج برده و بارها در بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفته است.


تحلیلگران می‌گویند وضعیت سلامت پادشاه سعودی و دیگر اعضای خاندان سلطنتی و خلأ قدرت در این کشور می‌تواند اثرات جهانی داشته باشد.


خانواده سلطنتی عربستان همیشه در این زمینه به دنبال ایجاد اطمینان در بازارهای جهانی نفت و متحدان بین‌المللی‌ خود بوده است.


عربستان از مهم‌ترین متحدان آمریکا در خاورمیانه به شمار می‌رود و 25 درصد ذخایر شناخته شده نفتی دنیا در این کشور است
 

کلید واژه ها: عربستان پادشاه پادشاه عربستان جراحی عمل جراحی


نظر شما :