رئیس سازمان امنیت مبارک در سوریه کشته شد؟!

۱۴ آذر ۱۳۹۱ | ۱۷:۴۵ کد : ۱۹۰۹۹۲۲ سرخط اخبار
یکی از مخالفان سوریه که برای خود دولتی در قاهره تشکیل داده و حقوق آنها را هم عربستان سعودی می پردازد، در ادعای عجیب و غریب گفته که رئیس سازمان اطلاعات مصر در دوره مبارک، در انفجار ساختمان سازمان اطلاعات سوریه در تیرماه گذشته کشته شده است!
 
به گزارش ایران آباد به نقل از خبرگزاری آلمان؛ هیثم المالح در گفت و گو با یکی از نشریات مصری که متن آن شامگاه گذشته در وبگاه اینترنتی این روزنامه منتشر شد، مدعی شده که ژنرال عمر سلیمان در انفجار صورت گرفته در ساختمان شورای امنیت سوریه کشته شده است.
 
این مخالف دولت سوریه که حرف های عجیبش در محافل مخالفان همیشه با ریشخند مواجه است، در ادامه گفت عمر سلیمان از طرف شیخ محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبی ماموریت داشت تا با سفر به سوریه با مقامات این کشور در مورد سلاح های شیمیایی ارتش، گفت وگو کند که در انفجار صورت گرفته کشته شد.
 
هیثم مالح با بیان اینکه تصاویری که از جنازه عمر سلیمان هنگام مرگ پخش شد، این نظر را صد در صد تایید می کند، چرا که جنازه وی خونین بود! گفت: سلیمان پس از این انفجار به آمریکا منتقل شد تا شاید از مرگ رهایی یابد، اما او بر اثر جراحات وارده، فوت کرد.
 
این مخالف سوری کار را به مرحله بالاتری رسانده و گفته است: از آنجایی که سلیمان یکی از افراد تاثیرگذار در پرونده سلاح های شیمیایی سوریه بود، قرار بر آن شد تا در پایان مسالمت آمیز آن هم نقش داشته باشد، ولی عمر او کفاف نداد و کشته شد.
 
به گفته مالح در این نشست نه تنها سلیمان و ژنرال های ارشد سوری، بلکه برخی از افسران اطلاعات کشورهای ترکیه، عربستان، آمریکا و اسرائیل نیز حضور داشته اند!
 
سخنان عجیب هیثم مالح تاکنون واکنشی در پی نداشته است، اما اگر این خبر صحت داشته باشد، ماجرای روز خونین دمشق در تیرماه، تفاسیر بسیار متفاوتی به خود خواهد گرفت.

کلید واژه ها: سلیمان سوریه عمر انفجار


نظر شما :