مهمترین دشمنی های خانوادگی در سیاست آمریکا

انتخاباتی که خانواده‌ها را رقیب هم می‌کند

۲۳ آذر ۱۳۹۱ | ۰۲:۱۹ کد : ۱۹۱۰۱۲۸ آمریکا ترجمه برگزیده
وقتی سناتور با سابقه، فرانک مورکوفسکی (جمهوری خواه) در انتخابات فرمانداری 2002 پیروز شد، شهردار واسیلا، سارا پیلین شانسش برای انتخاب به عنوان معاون فرماندار را از دست داد.
انتخاباتی که خانواده‌ها را رقیب هم می‌کند

در فضای سیاسی آمریکا شاهد حضور خانواده های مهمی هستیم که نسل های مختلفی از آنها در سیاست حضور داشته اند. به ویژه در هر ایالت خانواده های سیاسی ای که با هم رقابت و بعضاً دشمنی داشته باشند یافت می شود. خانواده هایی که در طول سالیان متمادی برای کرسی های مختلف یک ایالت مانند فرمانداری، سنا و مجلس نمایندگان با هم رقابت می کنند و در بعضی از مواقع این رقابت از پدر به پسر هم به ارث می رسد.

مورها و راکفلرها (ویرجینیای غربی) :

این مورد به نظر مهم ترین دشمنی بین خانواده های سیاسی است. در هفته گذشته نماینده جمهوری خواه، شلی مور کپیتو، کاندیداتوری اش را برای رقابت های 2014 سنا اعلام کرد و اگر سناتور دموکرات، جی راکفلر برای دوره ی جدید کاندیدا شود فصل دیگری از رقابت این دو خانواده نوشته خواهد شد. پدر کپیتو، آرچ مور در رقابت فرمانداری 1972 راکفلر را شکست داده بود. در حالی که راکفلر در 1980 توانست جمهوری خواهان را در رقابت سنا شکست دهد. (همچنین راکفلر نقش مهمی در شکست مور در رقابت 1978 سنا داشت)

پیلین ها و مورکوفسکی ها (آلاسکا) :

وقتی سناتور با سابقه، فرانک مورکوفسکی (جمهوری خواه) در انتخابات فرمانداری 2002 پیروز شد، شهردار واسیلا، سارا پیلین شانسش برای انتخاب به عنوان معاون فرماندار را از دست داد. همچنین در انتخاب جانشین سناتور فرانک مورکوفسکی، رقابت را به لیزا مورکوفسکی واگذار کرد و وی هم اکنون سناتور آلاسکا است (پیلین یکی از گزینه های نهایی بود). در سال 2006، پیلین، فرماندار مورکوفسکی را در رقابت های مقدماتی شکست داد و در سال 2010، وی از جو میلر محافظه کار در رقابت با سناتور مورکوفسکی حمایت کرد (پیلین در سال 2004 هم از رقیب مورکوفسکی حمایت کرده بود). میلر در رقابت های مقدماتی، مورکوفسکی را شکست داد ولی در انتخابات سراسری، مورکوفسکی به عنوان کاندیدای غیرحزبی شرکت کرد و پیروز شد.

رنجل ها و پاول ها (نیویورک) :

آدام کلایتون پاول جونیور (دموکرات) قبل از این که رقابت مقدماتی در سال 1970  را به نماینده کنونی، چارلز رنجل واگذار کند، 25 سال در کنگره بود. نوه ی پاول، آدام کلایتون پاول چهارم، دو بار در سال های 1994 و 2010، در رقابت های مقدماتی رنجل را به چالش کشید که در هر دو بار رنجل نجات یافت.البته پاول در انتخابات مجدد 2012 که رقابتی سخت هم بود از رنجل حمایت کرد.احتمال دارد پاول چهارم، بعد از بازنشستگی رنجل برای کرسی وی از منطقه هارلم وارد رقابت ها شود.

رندل ها و کیسی ها (پنسیلوانیا) :

فرماندار سابق،رابرت کیسی سینیور (دموکرات) اد رندل را در رقابت های مقدماتی فرمانداری در سال 1986 شکست داد. شانزده سال بعد در رقابت های مقدماتی فرمانداری در سال 2002، باب کیسی جونیور را که هم اکنون سناتور است، شکست داد.

کندی ها و لاج ها (مسچوستس) :

برای این مورد باید کمی به گذشته برگردیم. جان اف کندی که بعداً رئیس جمهور شد در سال 1952، کرسی خالی هنری کابوت لاج در سنا را تصاحب کرد. بعداً در انتخابات ریاست جمهوری 1960، لاج، معاون ریچارد نیکسون در رقابت با کندی بود. دو سال بعد پسر لاج، رقابت سنا را به تد کندی برادر جان واگذار کرد.

پرلماترها و کورزها (کلرادو) :

این مورد بیشتر یک رقابت دوستانه است تا دشمنی ولی ارزش بررسی را دارد. دو خانواده که در نزدیکی هم زندگی می کردند و روابط عمیقی با هم داشتند، زمانی که  جو کورز (جمهوری خواه) تصمیم گرفت به رقابت با نماینده اد پرلماتر در انتخابات بپردازد، رابطه ی آنها به رقابت گرایید. پرلماتر در انتخابات پیروز شد و همسایه قدیمی پدرش لئونارد را شکست داد.

نویسنده : شان سالیوان / منبع : واشینگتن پست

انتشار اولیه:یکشنبه 19 آذر 1391 / بازانتشار: چهارشنبه 22 آذر 1391

کلید واژه ها: انتخابات امريكا انتخابات امريكا در يك نگاه


نظر شما :