کردستان کناره‌گیری مالکی را خواستار شد

۲۰ آذر ۱۳۹۱ | ۱۹:۱۸ کد : ۱۹۱۰۱۹۶ سرخط اخبار

سخنگوی منطقه کردستان عراق از نوری المالکی خواست استعفا کند.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه اردنی الدستور، امیر صباح، سخنگوی رئیس منطقه کردستان عراق در مصاحبه ای از نوری المالکی، نخست وزیر این کشور خواست استعفا کند.

 

وی در این اظهارات خود با انتقاد از عملکرد دولت المالکی علت درخواستش را اوضاع کنونی عراق اعلام کرد.

 

وی در بیانیه ای گفت: ما امروز شاهدیم در همه جا بوی فساد مالی و اداری شایع است و می بینیم توافقنامه های تسلیحاتی فاسدی امضا شده که از دفتر المالکی و اطرافیان وی آغاز شده اما المالکی تلاش می کند با ایراد اظهارات غیرواقعی و خلاف حقیقت نشان دهد که تنها با منطقه کردستان اختلاف دارد در حالی که بحران تمام عراق را از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب فرا گرفته است.

 

وی افزود: استفاده از اصطلاح "مناطق مختلط" درباره شهرهایی از جمله کرکوک به جای "مناطق مورد مناقشه" از سوی المالکی در واقع نقض قانون اساسی است چرا که این اصطلاحات در قانون اساسی آمده و ما بر آن توافق کردیم گر چه به هویت کردی این شهرها که توسط نظام سابق عراق از کردستان جدا شده شکی نداریم تا به این وسیله بر اساس قانون عمل کرده باشیم.

 

صباح همچنین از اظهارات اخیر المالکی درباره جنگ اعراب و کردها انتقاد کرد و گفت: اگر المالکی کوچکترین احساس مسوولیتی بکند باید استعفا کند چرا که عراق امروز به فاسدترین کشور جهان تبدیل شده است.

کلید واژه ها: المالکی عراق کردستان


نظر شما :