جانشین هیلاری کلینتون را بشناسید

۲۶ آذر ۱۳۹۱ | ۱۴:۴۹ کد : ۱۹۱۰۴۳۰ سرخط اخبار


منابع خبری از قطعی شدن انتخاب سناتور جان کری بعنوان وزیر امور خارجه جدید آمریکا خبر داده اند.پیشتر خبرگزاری رویترز با اعلام این خبر اعلام کرده بود معرفی جان کری به عنوان نامزد تصدی وزارت امور خارجه آمریکا به دلایل مختلف ازجمله ضرورت پایان دادن به این روند یا به نشانه احترام به عزای ملی به خاطر قتل عام روز جمعه در مدرسه ای ابتدایی در نیوتاون در ایالت کنتیکت انجام نخواهد شد.سی ان ان نیز اعلام کرد معرفی جان کری اوایل هفته آینده بطور علنی انجام خواهد شد .

جان کری کیست؟

به گزارش خبرگزاری فارس سناتور جان فوربز کری متولد 11 دسامبر 1943، سناتور دموکرات ایالت ماساچوست در مجلس سنای آمریکا است که از سال 2009 میلادی ریاست کمیته روابط خارجی سنای این کشور را بر عهده دارد.
وی در 29 ژوئیه سال 2004 میلادی رسما به عنوان نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال 2004 معرفی شد اما در برابر «جورج دبلیو بوش» مغلوب شد.
جان کری در سال 1984 در انتخابات مجلس سنای آمریکا شرکت کرد و توانست به جای «پل سونگاس» سناتور بازنشسته آمریکایی به نمایندگی ایالت ماساچوست وارد سنا شود.
وی در دوران 20 ساله حضور خود در سنای آمریکا 3 مرتبه طی سال های 1990 ، 1996 و 2002 از سوی مردم ماساچوست برگزیده شده است.
جان کری در فوریه 2003 با ثبت نام در کمیسیون انتخابات آمریکا فعالیت ستاد انتخاباتی خود را آغاز کرد و در فوریه 2004 با آغاز انتخابات مقدماتی حزب دموکرات، برخلاف انتظار همگان با برنده شدن در 46 مرحله از 50 مرحله، با اکثریت قاطع به عنوان نامزد حزب دموکرات برگزیده شد.
وی همچنین در ژوئیه سال 2004 با انتخاب سناتور «جان ادواردز» رقیب سابق انتخاباتی اش به عنوان نامزد پست معاونت رییس جمهور، فصل جدیدی از فعالیت های انتخاباتی اش را آغاز کرد.
 

کلید واژه ها: آمریکا سناتور دموکرات عنوان نامزد به عنوان نامزد نامزد سنای


نظر شما :