حمایت بحرین از تشکیل اتحادیه کشورهای حوزه خلیج فارس

۲۹ آذر ۱۳۹۱ | ۱۹:۱۶ کد : ۱۹۱۰۵۷۷ سرخط اخبار

وزیر خارجه بحرین با تاکید بر این که "اتحادیه شورای کشورهای حوزه خلیج فارس" به حاکمیت کشورها خدشه ای وارد نخواهد کرد، اعلام کرد که بحرین از انتقال شورای همکاری به اتحادیه استقبال می کند.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه القبس کویت، شیخ خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین اظهار کرد: انتقال کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) از مرحله همکاری به مرحله اتحادیه یک گام استراتژیک مهم است.


وی در ادامه افزود: از روزی که ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در سی و دومین دوره نشست شورا در ریاض در سال 2011 پیشنهادی مبنی بر انتقال از مرحله همکاری به مرحله اتحاد میان کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) را مطرح کرد، استقبال بحرین از این پیشنهاد کاملا مشخص بود.

وزیر خارجه بحرین خاطرنشان کرد: بحرین تدابیری را که در این خصوص مورد توافق واقع شده است اجرا خواهد کرد.


وی در ادامه افزود: از آنجا که بحرین به اهمیت حفظ حاکمیت شورای همکاری و سازندگی و تقویت آن ایمان دارد، از انتقال از مرحله همکاری به مرحله اتحادیه شورای همکاری خلیج (فارس) استقبال می کند.


وی تصریح کرد: اتحادیه کشورهای حوزه خلیج (فارس) در نشست ویژه سران در ریاض اعلام خواهد شد و این اتحاد خدشه ای به حاکمیت کشورها وارد نخواهد کرد.


منابع اعلام کردند که چندین دیدار میان نمایندگان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس صورت گرفته و کشورهای حوزه خلیج فارس با بیشتر جزئیات انتقال به اتحادیه موافق هستند.


در همین راستا یک مسوول بحرینی در مصاحبه با روزنامه "الشرق الاوسط" اظهار کرد که طرح "اتحادیه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس" به صورت رسمی در اواسط سال آتی اعلام خواهد شد و در نشست مذاکراتی در ریاض در اواسط سال 2013 از این اتحاد پرده برداشته خواهد شد.
 

کلید واژه ها: خلیج بحرین اتحادیه (فارس) کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) کشورهای شورای همکاری خلیج همکاری به


نظر شما :