استعفای معاون رئیس جمهوری مصر

۰۳ دی ۱۳۹۱ | ۱۲:۴۲ کد : ۱۹۱۰۶۸۶ سرخط اخبار

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از الشروق، «محمود مکی» معاون «محمد مرسی» امروز از سمت خود کناره گیری کرد و در بیانیه ای فاش کرد که تا کنون 3 بار از سمت خود استعفا داده اما ریاست جمهوری آن را نپذیرفته است.

در بیانیه مکی آمده است که وی تمایل دارد به افکار عمومی تاکید کند که از زمان عهده داری منصب معاون رئیس جمهور در تحقق مصلحت ملی در همه زمینه ها از هیچ کوششی دریغ نکرده است و در این راستا با برخی شخصیت های سیاسی و انقلابی دیدار کرده و سعی نموده است به اصل بی طرفی، عدالت، حق و آزادی پایبند باشد اما مدتی است که متوجه شده است فعالیت سیاسی با حرفه وی به عنوان قاضی، تناسبی ندارد.

مکی افزود: بر این اساس در تاریخ 7 نوامبر گذشته استعفانامه خود را تقدیم رئیس جمهور کردم اما وی از پذیرش آن امتناع کرد و گفت که سرگرم شرایط حاضر و تجاوز اسرائیل به نوار غزه است و پس از آن در جریان اجلاس گروه هشت در پاکستان بنده مامور نمایندگی مصر در این اجلاس شدم و وقتی روز جمعه 23 نوامبر به کشور بازگشتم ناگهان متوجه شدم که بیانیه قانون اساسی و پس از آن نیز قانون حمایت از انقلاب صادر شد.

وی تصریح کرد که پس از این قضیه وظایف ملی خود در کمک به صدور بیانیه قانون اساسی جدید که به لغو بیانیه قبلی صادره در تاریخ 21 نوامبر منجر شد و نیز تماس با رهبران جریان های سیاسی مختلف به منظور رفع چنددستگی سیاسی و دور نگه داشتن کشور از فتنه و آشوب، عمل کرده است.

مکی همچنین اظهار داشت که وی به طور مستقیم نظارت قضایی کامل بر همه پرسی را در راستای تلاش برای برقراری ثبات در کشور و دفاع از حق شهروندان برای بیان آراء خود در همه پرسی، بر عهده گرفته است و مصلحت ملی را به مصلحت شخصی ترجیح داده است.

معاون مرسی با اشاره به اینکه اکنون زمان مناسبی برای اعلام استعفای خود از منصبش بوده، تاکید کرد که همواره سرباز داوطلب و آماده در صف ملی است و برای کشور و مرسی آرزوی توفیق دارد.

بر اساس این گزارش تصویب پیش نویس قانون اساسی جدید فعالیت مکی به عنوان معاون مرسی را پایان می داد و وی پیش از این در یک کنفرانس خبری گفته بود که تمایلی به ادامه فعالیت در منصبش را ندارد.

کلید واژه ها: بیانیه سیاسی


نظر شما :