مصری‌ها قانون اساسی جدید را تایید کردند

۰۳ دی ۱۳۹۱ | ۱۲:۴۵ کد : ۱۹۱۰۶۸۸ سرخط اخبار

با شمارش بیش از 80 درصد از آراء همه پرسی قانون اساسی مصر اخوان المسلمین این کشور اعلام کرد در مجموع در دو مرحله همه پرسی، 6 / 63 درصد از شرکت کنندگان در همه پرسی به پیش نویس قانون اساسی جدید مصر رای مثبت دادند.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترتی شبکه خبری الجزیره، دور دوم همه پرسی قانون اساسی مصر در 17 استان این کشور پایان یافت و با شمارش بیش از 80 درصد از آراء مرحله دوم بنا بر اعلام اخوان المسلمین که جناح حاکم در مصر محسوب می شود در این مرحله 71 درصد از شرکت کنندگان به قانون اساسی این کشور رای مثبت دادند.

 

اخوان المسلمین بامداد امروز (یکشنبه) اعلام کرد: کار شمارش آراء در 80 درصد از حوزه های رای گیری به پایان رسیده و تاکنون 14 / 71 درصد از شرکت کنندگان یعنی 460 هزار و 825 شرکت کننده به پیش نویس قانون اساسی رای مثبت دادند و 85 / 25 درصد با پیش نویس قانون اساسی مخالف بودند.

 

با توجه به اینکه در مرحله اول همه پرسی قانون اساسی مصر که در 10استان برگزار شد 56 درصد از شرکت کنندگان به پیش نویس قانون اساسی رای مثبت دادند اکنون در مجموع دو مرحله 6 / 63 به پیش نویس قانون اساسی مصر رای مثبت دادند که این امر یک پیروزی کامل برای اخوان المسلمین محسوب می شود.

 

کمیته عالی انتخابات مصر که کار برگزاری و نظارت بر همه پرسی قانون اساسی مصر را برعهده داشت اعلام کرد: نتایج نهایی انتخابات دو روز پس از پایان همه پرسی اعلام خواهد شد.

 

پیش بینی می شود امروز جبهه نجات ملی که نیروهای مخالف و لیبرال در آن گرد هم آمده اند با برگزاری کنفرانسی مطبوعاتی موضع خود را در قبال همه پرسی اعلام کند.

 

در مرحله دوم همه پرسی قانون اساسی مصر صندوق های رای با استقبال بیشتری مواجه بودند و تعداد بیشتری از مصری ها به پای صندوق های رای رفتند.

 

در همین حال برخی نهادها و گروه های حقوق بشری مصر اعلام کردند که در مرحله دوم همه پرسی قانون اساسی مصر مواردی از تخلف مشاهده شده که باید مورد بررسی موشکافانه قرار بگیرد.

 

ائتلاف مصری نظارت بر انتخابات که مدعی است 123 سازمان حقوقی در آن عضو است در گزارشی اعلام کرد: گزارش هایی از مناطق مختلف مصر رسیده که نشان می دهد برخی گروه ها اقدام به بسیج مردم برای دادن رای مثبت به همه پرسی کردند و آن ها را گروهی به پای صندوق های رای آوردند.

 

مساله پیش نویس جدید قانون اساسی مصر در هفته های اخیر باعث تنش ها و ناآرامی های زیادی در محافل سیاسی و اجتماعی این کشور شد چرا که مخالفان مصری عقیده دارند پیش نویس قانون اساسی مصر که تحت نظر اسلام گراها تدوین شده است حقوق اقلیت ها را رعایت نمی کند.

کلید واژه ها: مصر قانون اساسی همه پرسی پرسی قانون اساسی مصر اساسی مصر درصد از پیش نویس همه پرسی قانون اساسی مثبت پیش نویس قانون نویس قانون اساسی نویس قانون پیش نویس قانون اساسی پرسی قانون اساسی همه پرسی قانون پرسی قانون اساسی مصر پرسی قانون رای مثبت به پیش درصد از شرکت کنندگان درصد از شرکت از شرکت به پیش نویس قانون به پیش نویس از شرکت کنندگان /


نظر شما :