جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش

خبر توقیف کشتی ایرانی در یمن را تائید نمی‌کنم

۱۰ دی ۱۳۹۱ | ۱۶:۰۶ کد : ۱۹۱۰۹۴۳ سرخط اخبار

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: رزمایش بزرگ دریایی ولایت 91 با رعایت کامل قوانین بین المللی در آبهای آزاد و حفظ امنیت کامل خطوط مواصلاتی در حال انجام است.


امیر دریادار دوم غلامرضا خادم بی غم در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اظهار کرد: در سومین روز از رزمایش دریایی ولایت 91 عملیات دفاع ساحلی و جابجایی نیروها و تجهیزات در سراسر سواحل در نظر گرفته شده برای رزمایش در جنوب کشور انجام شده است و ادامه دارد.


وی تاکید کرد: ما رزمایش خود را با رعایت کامل قوانین و مقررات بین المللی انجام می دهیم.


بی غم همچنین گفت: تاکنون در رابطه با ورود یا تجاوز کشتی ها یا ناوهای دیگر کشورها به منطقه رزمایش موردی گزارش نشده و خوشبختانه تاکنون مشکلی بوجود نیامده است.


جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه، درباره ادعای روزنامه الشرق الاوسط مبنی بر توقیف یک کشتی ایرانی حامل سلاح در بندر «الصلیف» یمن، اظهار کرد: این خبر را تایید نمی کنم و گمان می کنم بسیاری از این مسائل که مطرح می شود، بازی های سیاسی است.


بی غم با بیان اینکه "ما همواره اعلام کرده ایم پیام اصلی ما در این رزمایش ها پیام صلح و دوستی و تلاش ما همواره در جهت برقراری امنیت و آرامش در منطقه بوده است"، درباره امنیت خطوط مواصلاتی کشتی های تجاری در حین انجام رزمایش گفت: ما در کنار انجام رزمایش، محافظت کاملی از خطوط مواصلاتی انجام داده ایم و کشتی ها به راحتی از بخش های مختلف دریا و حتی از بخش هایی از منطقه رزمایش عبور می کنند و امنیت این خطوط به طور کامل برقرار است.


وی افزود: در سومین روز از رزمایش دریایی ولایت 91 نیروهای مدافع (کشور آبی) با تجهیزات مختلف جمعی و انفرادی، تجهیزات مکانیزه، انواع بالگردها، هواناوها و قایق های تندرو و انجام عملیات واکنش سریع به دفاع از سواحل خود در مقابل نفوذ دشمن (کشور نارنجی) پرداخت. ما در این بخش از رزمایش شاهد بکارگیری هواناوهایی بودیم که اخیرا پس از بازسازی کامل وارد ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شده اند.


بی غم با بیان اینکه "تاکتیک هایی که ما در این رزمایش به کار می بریم کاملا جدید و بومی است"، اظهار کرد: در روزهای آینده رزمایش و در بخش نمایش قدرت، از انواع سلاح های به روز شده شامل موشک های ساحل به دریا، سطح به هوا و اژدرهایی که دقت، سرعت، قدرت انفجار و اثربخشی آنها بهبود و افزایش پیدا کرده است، استفاده خواهد شد.
 

کلید واژه ها: رزمایش امنیت کشتی غم


نظر شما :