دادخواست قضایی عراق علیه اردوغان

۱۳ دی ۱۳۹۱ | ۱۲:۱۷ کد : ۱۹۱۱۰۷۲ سرخط اخبار
یک جنبش سیاسی عراقی اعلام کرد که علیه نخست وزیر ترکیه به دلیل توهین به شیعیان و پناه دادن به معاون فراری رئیس جمهور عراق، دادخواستی قضایی تنظیم می کند.
 
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «عراق القانون»، یک جنبش سیاسی عراقی اعلام کرد که علیه «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه در دستگاه قضایی عراق، شکایت خواهد کرد.
 
دلیل این شکایت، حمله اردوغان به شیعیان عراق و اقلیت توصیف کردن آنها و پناه دادن به «طارق الهاشمی» است.
 
«کریم الکنانی» دبیرکل جنبش «احرار العراق» در بیانیه ای که دیروز منتشر کرد، اظهار داشت: اردوغان با اظهاراتی به شیعیان عراق حمله کرده و آنها را اقلیت توصیف کرده است. این حمله به بافت شیعیان در عراق و دولت این کشور، به منظور ایجاد فتنه طائفه ای صورت می گیرد.
 
وی تاکید کرد: اردوغان همچنین به هاشمی که به دلیل دخالت در حملات تروریستی، تحت پیگرد است، پناه داده است. به همین دلیل جنبش احرار العراق، دادخواستی علیه وی تنظیم و به دستگاه قضایی عراق ارائه می دهد تا در نهایت اردوغان به دلیل این دخالت ها در امور عراق، در محاکم بین المللی بازخواست شود.
 
کنانی تصریح کرد: این دخالت ها ضمن آنکه نقض آشکار توافقنامه های بین المللی و معاهدات حقوق بشر است، از اخلاق و اصول حسن هم جواری نیز به دور است.
 
نخست وزیر ترکیه، چندی پیش دولت «نوری المالکی» را دولت اقلیت توصیف کرده بود.

کلید واژه ها: عراق شیعیان اردوغان


نظر شما :