پیشنهاد جدید قطر برای سوریه

۲۳ دی ۱۳۹۱ | ۱۴:۱۸ کد : ۱۹۱۱۴۳۵ سرخط اخبار

نخست وزیر قطر اعلام کرد در صورت شکست تلاش های دیپلماتیک برای حل و فصل مساله سوریه کشورهای عربی باید نیروهای حفظ صلح به سوریه اعزام کنند.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حمد بن جاسم آل ثانی، نخست وزیر قطر در گفت وگو با شبکه خبری الجزیره عنوان داشت: اعراب باید به صورت جدی مساله اعزام نیروهای حفظ صلح و امنیت عربی به سوریه را بررسی کنند.


وی در ادامه افزود: در صورتی که تلاش های دیپلماتیک برای حل و فصل مساله سوریه با شکست رو به رو شود این اقدام باید صورت پذیرد.


بن جاسم آل ثانی تاکید کرد: هر راهکار سیاسی باید در برگیرنده تشکیل دولت انتقالی دارای تمام اختیارات باشد و این بدان معناست که بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه باید از پست خود کناره گیری کند.


وی در ادامه افزود: این مساله به معنی مداخله نظامی در سوریه نیست بلکه می خواهیم به وسیله اعزام نیروهای حفظ امنیت یک طرف را در برابر طرف دیگر یاری کنیم.


نخست وزیر قطر تاکید کرد: اعراب از طریق این اقدام می توانند جلوی خونریزی ها در سوریه را بگیرند. مواضع آمریکا و روسیه درخصوص سوریه هماهنگ نیست و اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه در تلاش است تا زمینه را برای مراجعه به شورای امنیت فراهم کند. ما از این روند حمایت می کنیم اما تا کی می توانیم به این شرایط ادامه دهیم؟


نخست وزیر قطر عنوان داشت: هر راهکاری که ایجاد تغییرات در نظام حاکم سوریه را در بر نداشته باشد باعث توقف درگیری ها در سوریه نخواهد شد. ما از تلاش مردم و مخالفان سوری برای آزاد شدن از نظام حاکم این کشور حمایت می کنیم.
 

کلید واژه ها: سوریه وزیر قطر قطر


نظر شما :