کامرون از درگیری‌های آفریقا ابراز نگرانی کرد

۲۴ دی ۱۳۹۱ | ۰۱:۱۷ کد : ۱۹۱۱۴۵۵ سرخط اخبار

نخست وزیر انگلیس با صدور بیانیه ای از پیشرفت گروه های تندرو در مالی ابراز نگرانی کرد و گسترش مداخله نظامی خارجی در این کشور را خواستار شد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نخست وزیری انگلیس، «دیوید کامرون» نسبت به وضعیت موجود در مالی ابراز نگرانی کرد.

نخست وزیر انگلیس در بیانیه ای که به همین منظور صادر کرده، آورده است: پیشرفت های اخیر شورشیان در مالی به شدت مرا نگران کرده، این وضعیت به افزایش نفود گروه های تروریستی می انجامد و نه تنها ثبات کشور مالی بلکه منطقه ای وسیع تر را در معرض تهدید قرار می دهد. من از کمک نظامی که فرانسه به درخواست دولت مالی به این کشور ارائه داده تا از پیشرفت شورشیان جلوگیری شود، استقبال می کنم.

فرانسه از امروز به درخواست دولت مالی نیروهای نظامی خود را به این کشور اعزام کرده و حملات هوایی را بر فراز مواضع گروه های تندرو انجام داده است. در حملات امروز ده ها نفر از شورشیان کشته شده اند و در مقابل یک خلبان فرانسوی در حمله افراد مسلح به بالگرد وی، کشته شده است.

کامرون در ادامه بیانیه خود بر ضرورت اجرای فوری قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد مالی تاکید کرده و گفته است مداخله نظامی نیروهای بین المللی باید با روند سیاسی و به تبع آن برگزاری انتخابات در این کشور، همراه شود.

در این بیانیه به حادثه کشته شدن یک گروگان و دو سرباز فرانسوی در سومالی نیز اشاره شده و کامرون به خانواده های آن ها تسلیت گفته است. در جریان عملیات آزادسازی یک سرباز فرانسوی در سومالی که از سال 2009 توسط نیروهای تندروی وابسته به القاعده گروگان گرفته شده بود، هم فرد گروگان و هم دو سرباز فرانسوی کشته شدند و این عملیات با شکست کامل مواجه شد.

موضع گیری ها و اقدامات اروپایی ها علیه نیروهای تندرو در آفریقا در حالی انجام می گیرد که همین کشورها در سوریه رفتاری کاملا متفاوت دارند و در آنجا از شاخه های موازی همین گروه ها حمایت مالی و تسلیحاتی می کنند.

کلید واژه ها: مالی فرانسوی بیانیه


نظر شما :