وزیر خارجه ونزوئلا:

چاوز کشور را از کوبا اداره می‌کند

۰۳ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۴:۵۶ کد : ۱۹۱۱۸۷۳ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه جدید ونزوئلا پس از عیادت از هم پیمان خود هوگو چاوز در کوبا گفت که رئیس جمهوری ونزوئلا که در بستر بیماری است، حالا هم حرف می زند، هم شوخی می کند و هم دستور صادر می کند.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهار نظر شش هفته پس از غیاب هوگو چاوز، رئیس جمهوری ونزوئلا از انظار عمومی به خاطر عمل جراحی بیماری سرطان خود در کوبا صورت گرفت.


در اوایل ماه جاری میلادی شایعات درباره اینکه هوگو چاوز به کمک دستگاه زنده است، جای خود را به گمانه زنی هایی مبنی بر اینکه وی ممکن است به زودی به ونزوئلا برگردد، داده است.


این در حالی است که اظهار نظرهای مقامات رسمی در این باره که هوگو چاوز دارد از وضعیت سخت بعد از عمل بهبود می یابد به گفت وگوهای خوش بینانه تر دامن زده است.


الیاس خوآ میلانو، وزیر امور خارجه جدید ونزوئلا که به تازگی منصوب شده بعد از دیدار با چاوز گفت: رفقا! من دارم از نشستی که با رئیس جمهورمان، هوگو چاوز داشتیم باز می گردم. ما جک گفتیم و خندیدیم.


خوآ، جدیدترین فرد از مقامات رسمی ونزوئلا است که با رئیس جمهوری دیدار کرده است.

وی گفت: چاوز درباره شرکت ونزوئلا در اجلاس آینده کشورهای آمریکای لاتین در شیلی تصمیم گیری کرد. چاوز در بیمارستان "کیمک" شهر هاوانا رو به بهبود است.


مخالفان چاوز در شک و تردید باقی مانده اند و می پرسند اگر اینکه چاوز می تواند با وزرا صحبت کند درست است اما چرا وی قادر نیست با مردم کشورش حرف بزند.


بر طبق قوانین ونزوئلا اگر اعلام شود چاوز از کار افتاده شده، باید یک رئیس جمهور موقت معرفی و انتخاباتی در 30 روز آینده در ونزوئلا برگزار شود.
 

کلید واژه ها: چاوز ونزوئلا هوگو هوگو چاوز


نظر شما :