انتخابات پارلمانی اردن آغاز شد

۰۴ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۲:۴۷ کد : ۱۹۱۱۹۱۷ سرخط اخبار

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «المنار»، در سایه تحریم معارضان اردنی، مراکز رای گیری این کشور، صبح امروز برای انتخاب اعضای هفدهمین پارلمان اردن باز شدند.

بر اساس این گزارش، مراکز رای گیری ساعت 7 صبح امروز به وقت محلی برای جمع آوری آراء شرکت کنندگان در انتخابات باز شدند و قرار است این رای گیری تا 7 عصر به وقت محلی، ادامه یابد تا به این ترتیب 2 میلیون و 272 هزار و 182 نفر که نیمی از آنها زن هستند، رای خود را در صندوق ها بریزند. گفته می شود که زمان پایان رای گیری به احتمال زیاد تمدید خواهد شد اما این تمدید بیش از 2 ساعت نخواهد بود.

به گفته دولت اردن، رای دهندگانی که برای شرکت در این انتخابات ثبت نام کرده اند، 70 درصد کل تمام افراد مجاز به شرکت در انتخابات بوده اند که تعداد آنها به 3.1 میلیون نفر می رسید. جمعیت اردن 6.8 میلیون نفر است. حداقل سن برای شرکت در این انتخابات 18 سال است.

در این انتخابات، هزار و 425 نامزد از جمله 191 زن و 139 نماینده از مجلس قبل برای رسیدن به کرسی های پارلمان هفدهم با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

بنا بر این گزارش، 7 هزار و 20 ناظر محلی، 512 ناظر بین المللی از اتحادیه اروپا، دو مرکز جمهوری خواه و دموکراتیک آمریکا، مرکز کارتر و 13 سفارت فعال در اردن بر این انتخابات نظارت خواهند کرد.

این انتخابات در حالی برگزار می شود که اردن، در شرایط اقتصادی دشواری قرار گرفته و با کمبود بودجه 1.8 میلیارد دلاری مواجه است و علاوه بر آن با مشکل ورود پناه جویان سوری که عدد آنها به 300 هزار نفر می رسد نیز، دست وپنجه نرم می کند.

این کشور از ژانویه 2011 شاهد تظاهرات و اعتراض های گسترده مردمی بوده و تظاهرات کنندگان خواستار اصلاحات سیاسی و اقتصادی ریشه ای و مبارزه با فساد در کشور هستند.

کلید واژه ها: اردن رای گیری


نظر شما :