تازه ترین تحولات مصر

۱۴ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۵:۱۵ کد : ۱۹۱۲۳۰۹ سرخط اخبار

حمدین صباحی یکی از رهبران مخالفان در مصر، رئیس جمهوری این کشور را مسئول رفتارهای خشونت آمیز نیروهای امنیتی با تظاهرات کنندگان دانست.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، حمدین صباحی بنیانگذار جریان مردمی مصر و یکی از رهبران جبهه نجات ملی اعلام کرد با وجود ریخته شدن خونها در میادین، گفتگویی با مرسی انجام نخواهد شد.

حمدین صباحی با تاسف بار خواندن اقدام نیروهای امنیتی مصر در عریان کردن یکی از تظاهرات کنندگان و کشاندن وی بر روی زمین، تصریح کرد محمد مرسی و وزیر کشور مصر مسئول این صحنه تاسف بار هستند.

صباحی در گفتگو با برنامه "ملت می خواهد" شبکه ماهواره ای "التحریر" گفت این شهروند شریف را عریان کرده اند و سربازان دولت و نیروهای امنیتی، وی را به شدت بر زمین کشیده اند.

وی در ادامه  خاطر نشان کرد ملت مصر به تأسف خوردن مسئولان اکتفا نمی کنند و خواستار تحقیق فوری و عادلانه و اعلام اسامی کسانی هستند که این جنایت را مرتکب شده اند.

وی تصریح کرد تا زمانی که خونریزی ادامه داشته باشد، با رئیس جمهور گفتگو نخواهد کرد.

صباحی در ادامه با عذرخواهی از امضا کردن منشور"الازهر" پس از تکرار صحنه های خشونت بار علیه تظاهرات کنندگان خاطر نشان کرد خشونت راه انقلابیون برای بیان نظرات مسالمت آمیزشان نیست، اگر چه مسئولیت این خشونتها، متوجه مرسی و وزیر کشور است.

استعفای یک نماینده مصری در اعتراض به اقدامات خشونت آمیز نیروهای امنیتی

از سوی دیگر، یک نماینده مصری در اعتراض به اقدام نیروهای امنیتی در عریان کردن یک شهروند در مقابل کاخ ریاست جمهوری، استعفای خود را از مجلس شورا اعلام کرد.

ماجد العقاد ضمن عذرخواهی از ملت مصر و این شهروند، در مصاحبه تلویزیونی با شبکه "التحریر" گفت : آنچه رخ داد، برنامه ریزی شده بود و خود از نزدیک شاهد این فاجعه بوده است.

پخش این ویدئو(رفتار خشونت آمیز نیروهای امنیتی با شهروند مصری) عکس العمل های بسیاری در پی داشت. به طوری که وزارت کشور مصر  ضمن ابراز تأسف در خصوص اتفاقی که رخ داده است، تاکید کرد رفتاری که از سوی یکی از افراد پلیس سرزده است، جنبه فردی دارد و نظر همه مأموران پلیس این گونه نیست.

در همین راستا نیز "عمر حمزاوی" از رهبران جبهه نجات ملی و رئیس حزب آزادی(الحریه)مصر اظهار داشت عریان کردن این شهروند جنایتی است که بر خشونت بی رویه نیروهای امنیتی و اقدامات سرکوب گرایانه آنها تاکید می کند و "مرسی" و وزیر کشور مسئول این جنایات هستند.
 

کلید واژه ها: نیروهای امنیتی خشونت مصر شهروند عریان


نظر شما :