انتقاد شدید اللحن اردوغان از اتحادیه اروپا

۲۲ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۶:۴۳ کد : ۱۹۱۲۶۲۷ سرخط اخبار

 نخست وزیر ترکیه با انتقاد از موضع اتحادیه اروپا در قبال تروریسم، این اتحادیه را به حمایت از گروهک های تروریستی و تامین کمک های مالی برای این گروه ها متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری لبنان فایلز، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه در سخنرانی خود در نشست شورای مرکزی حزب حاکم عدالت و توسعه در ترکیه از سیاست های اتحادیه اروپا در قبال مساله تروریسم به شدت انتقاد کرد.

وی همچنین این اتحادیه را به حمایت از گروهک های تروریستی، تامین پناهگاه های امن برای اقامت آنها و همچنین اعطای کمک های مالی با هدف سرمایه گذاری آنها متهم کرده و گفت: با گذشت 30 سال از فعالیت های گروه های تروریستی، ترکیه بیش از 350 میلیارد دلار متضرر شده است این در حالی است که اروپا همچنان به حمایت های مالی خود از تروریست ها ادامه می دهد و پناهگاه در اختیارشان قرار می دهد و حتی میلیاردها یورور برای حمایت از تروریست ها اختصاص می دهد.

اردوغان همچنین با اشاره به عملیات تروریستی در اراضی ترکیه و حمله به سفارت آمریکا در آنکارا افزود: اروپا بدون اینکه دست یاری به سوی ترکیه دراز کند از این کشور خواسته است تا اتحادیه اروپا را در جنگ علیه تروریسم حمایت کند.

وی با اشاره به درخواست برخی گروه ها برای توقف عملیات امنیتی نیروهای ترکیه تاکید کرد، تا زمانی که حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) سلاح های خود را زمین نگذارد، عملیات امنیتی ترکیه علیه آن ها متوقف نخواهد شد.

کلید واژه ها: ترکیه اروپا اتحادیه تروریستی


نظر شما :