اظهارنظر وزیر دفاع درباره رابطه امریکا و اسرائیل

۰۲ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۳:۰۱ کد : ۱۹۱۳۰۲۲ سرخط اخبار

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار داشت: امروز بخشی از اتفاقاتی که بین رژیم صهیونیستی و آمریکا می افتد ناشی از اعتراف اسرائیلی ها به ناامیدی به بقای خود است و طبیعی است که آمریکایی ها نباید همه تخم مرغ هایشان را در سبد اسرائیل بگذارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار احمد وحیدی در دومین همایش سراسری فناوری سیستم های راداری که صبح امروز در دانشگاه امام حسین برگزار شد، ضمن تبریک میلاد امام حسن عسگری گفت: آنچه ما امروز در فضای بین الملل مواجه هستیم نقطه تقاطعی بین استراتژی ها روند ها و حوادث است.

وی اظهار داشت: روند ها آن چیزی است که در متن طبیعت حرکت سیاسی، اجتماعی کشور ها و مردم در جریان است و پروژه هایی که تلاش می کنند روند ها را آنطور که مورد خواست قدرت های بزرگ است شکل دهند.

وی اضافه کرد: آن چیزی که ما در روند ها می بینیم ضعف رو به رشد نظام سلطه حاکم بر جهان است. قدرت ها آن زمان می توانند پایدار باشند که نظام اقناع سازی آن به خوبی کار کند و بتواند با آن یک اجماع ایجاد کند و برای این کار باید یک تسلط گفتمانی داشته باشد کمه در غیر این صورت باید از سایر روش ها برای حفظ و بقای خود استفاده کند.

سردار وحیدی اظهار داشت: امروز نظام سلطه درهمه شاخصه ها دچار مشکل است است و نارسایی غرب در تولید گفتمان های مقبول جامعه جهانی کاملا آشکار شده، چون نمی تواند گفتمان سازی کند واقناع سازی که در قالب آن گفتمان ها حاصل می شود اتفاق نمی افتد. امروز غرب در این حوزه به شدت دچار مشکل است.

وی تصریح کرد: نظام سلطه چون نمی تواند اقناع سازی کند در اجماع سازی هم دچار خلل های جدی است و به همین خاطر ما شاهد شکست و ترک در قدرت نظام سلطه هستیم و این ترک ها می تواند به شکست نهایی این قدرت بیانجامد.

وی ادامه داد: نشانه های این شکست در رفتار و سیاست هایی که امروز غرب و آمریکا در دنیا دنبال می کند و این اتفاق به دلیل شکست های پی درپی است که این نظام در تحقق اهدافش خورده است.

سردار وحیدی ادامه داد: آمریکایی ها می خواستند نوسازی سیاسی کنند و این نوسازی را از طریق دولت ها انجام دهند، ولی بیداری اسلامی همه آن ها را به هم ریخت و مردم جهان گفتند ما نوسازی سیاسی به طریقی می خواهیم که ملت ها خواستار آن هستند.

وی از نظام جهانی سازی نام برد و گفت: این حرف شکست خورده و امروز کمتر از جهانی سازی صحبت می شود.

وزیر دفاع اظهار داشت: آمریکا می خواست نشان دهد لیبرال دموکراسی غرب نهایت آمال بشر است در حالی که غربی ها با این نظام به شدت دچار مشکل شده اند.

وی تاکید کرد: می بینیم که آمریکا در مهار جمهوری اسلامی همه تلاش هایش را به کار بست تا از نفوذ آن جلوگیری کند ولی به اعتراف خودشان هر جا پا می گذارند حضور و نفوذ جمهوری اسلامی را می بینند واین گفتمان و سیاست هایی که اعمال کرده اند، قابلیت تحقق ندارد و آن ها را دچار یک افول رو به رشد کرده است.

سردار احمد وحیدی اظهار داشت: امروز بخشی از اتفاقاتی که بین رژیم صهیونیستی و آمریکا می افتد ناشی از اعتراف اسرائیلی ها به ناامیدی به بقای خود است و طبیعی است که آمریکایی ها نباید همه تخم مرغ هایشان را در سبد اسرائیل بگذارند.
وی به شکست سیاست اقنعا و اجماع آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکا ناچار است با پروژه هایی دنیا را کنترل کند که تأسی به توانمندی های نظامی به عنوان تنها قدرت باقی مانده آن مورد توجه واقع شده است.

وی افزود: آن ها ارعاب را جایگزین اقناع کردند و امروز که نمی توانند از طریق ارتباطات با کشورهای دیگر همسو شوند ناچار به تهدید روی آوردند. آنچه امروز در توسعه سیستم راداری و کنترل مناطق مختلف جهان می بینیم ناشی از روی آوردن به این روش است.

وی با اشاره به گسترش سیستم های راداری در اروپا جنوب شرق آسیا، خلیج فارس و ترکیه اشاره کرد و گفت: وقتی این کنترل و تسلط اطلاعاتی حاکم شد از ارعاب استفاده می کنند.

وی به مساله تحریم ها اشاره کرد و گفت: کشور ها نمی خواستند در مورد تحریم ها با آمریکا همسو شوند پس آمریکا به تهدید آشکار روی آورد، هر چند این تهدید ماندنی نیست، ولی نشان دهنده این است که آمریکا قدرت اقناع سازی و اجماع سازی اش را از دست داده است و این نشانه پیروزی انقلاب اسلامی است و بشارت برای همه مسلمین و انقلابیون در سراسر جهان است.

وزیر دفاع با اشاره به موضوع رادار در دفاع هوشمند گفت: امروز نمی توانیم از دفاع هوشمند صحبت کنیم بدون اینکه به نقش رادار را توجه کنیم امروز در همه حوزه های دفاعی رادار نقش کلیدی دارد.

وی اضافه کرد: امروز آمریکا ادعا می کند راداری را که در ترکیه نصب کرده قادر به تشخیص و شناسایی بسیار بالایی است و ما هم باید در این حوزه بسیار کار کنیم، هرچند که در این چند سال اخیر جهش های بزرگی داشتیم و دست آوردهای قابل توجهی به دست آوردیم.

وزیر دفاع تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی در این حوزه حرفی برای گفتن دارد و ما رادارهای موج میلی متری در کشور تولید می کنیم و در اینده این تولید را به بالای هزار خواهیم رساند.

وی اضافه کرد: رادار برای جمهوری اسلامی هم در حوزه نظامی و هم از لحاظ فناوری دارای اهمیت است و برای یک حرکت قوی رو به جلو در این حوزه ها باید در قالب یک خانواده بزرگ کار کنیم و من اعلام می کنم وزارت دفاع آمادگی دارد که در کنار عزیزان حوزه دانش این حرکت را ساماندهی کند.

 

کلید واژه ها: آمریکا قدرت روند ها است. وی در این حوزه اجماع گفتمان جمهوری اسلامی رادار سلطه نظام سلطه اقناع وحیدی راداری


نظر شما :