روسیه جرقه مسابقه تسلیحاتی را زد

۰۶ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۴:۳۶ کد : ۱۹۱۳۱۹۳ سرخط اخبار

ˈولادیمیر پوتینˈ رییس جمهوری روسیه اعلام کرد اولویت رهبری کشورش، تضمین ظرفیت های دفاعی در میان ناآرامی ها و درگیری های حاکم بر جهان است.

 

به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس، پوتین روز یکشنبه در آیینی به مناسبت بزرگداشت ˈمدافعان میهنˈ، افزود: متاسفانه اطمینان از ظرفیت های دفاعی روسیه و ارتقای آن اولویت نخست سیاست های دولت است، زیرا جهان کنونی از معیارهای توسعه آرام و امن فاصله زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه هر روز مناقشه جدیدی به بحران های کهنه در جهان افزوده می شود، اظهار داشت: در این شرایط ما باید هر لحظه برای دفاع از کشورمان و شهروندان آن آمادگی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: ما باید بتوانیم چشم انداز را ارزیابی کنیم تا بتوانیم بر اساس آن ظرفیت های دفاعی خود را ارتقا دهیم.

رییس جمهوری روسیه ادامه داد: در راستای دستیابی به این هدف تا سال 2020 برنامه ریزی هایی برای نوسازی و تجهیز دوباره 70 درصد نیروهای مسلح تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه مجتمع های صنایع دفاعی روسیه این برنامه را محقق خواهند کرد، گفت: برای این منظور بودجه کلانی اختصاص داده شده است.

پوتین افزود: انجام دگرگونی بنیادین در نیروهای مسلح، فرآیند دشوار و پیچیده ای است که هر گونه تاخیر در آن می تواند امنیت کشور را با خطر مواجه کند.

مردم، سنت ها و تجربه چندین نسل ساخت و ساز در عرصه تجهیزات نظامی، مزیت خوبی برای موفقیت در این ارتباط محسوب می شود. برای این منظور ایجاد یک فضای اخلاقی سالم در نیروهای مسلح ضروری است. روحیه نیروهای مسلح باید بالا باشد و این مسوولیت حرفه ای هر افسر و فرمانده نظامی روس می باشد.

وی تاکید کرد که نیروهای مسلح باید به نیروی انسانی قوی، حرفه ای و آموزش دیده مجهز شوند که قادر به انجام مسوولیت های جنگی در موارد لازم باشند.

به گفته وی، دولت به ایجاد شرایط ضروری برای زندگی و خدمت نظامیان متعهد است و ما به فعالیت هایمان برای ارتقای سطح خدمات اجتماعی نظامیان ادامه خواهیم داد. این بخش غیرقابل انکار نیروهای مسلح ما محسوب می شود.

رییس جمهوری روسیه ادامه داد: میهن پرستی شایسته افسران ما است، زیرا آنها برای دفاع از سرزمین پدری خدمت در نظام را انتخاب می کنند و به همین دلیل افسران ستون قابل اعتماد و استقلال روسیه می باشند.

توجه به وضعیت نیروهای مسلح روسیه در سال های ریاست جمهوری پوتین همواره رو به افزایش بوده است، به طوری که در جامعه روسیه از وی به عنوان حامی بزرگ نیروهای مسلح یاد می شود.

مسکو از حدود یک سال پیش و به دنبال اذعان مقام های این کشور به بن بست در مذاکرات مربوط به استقرار سپر دفاع موشکی آمریکا در شرق اروپا، توجه بیشتری به افزایش توانمندی های نظامی خود معطوف کرده است.

در همین راستا مقام های ارشد روس از اختصاص 650 میلیارد دلار برای نوسازی و بازسازی تجهیزات نیروهای نظامی این کشور در فاصله سال های 2012 تا 2020 خبر داده اند.

علاوه بر این روسیه با درک شرایط حساس کنونی حاکم بر معادلات بین المللی با محوریت تشدید حلقه محاصره غرب به سرکردگی واشنگتن دور این کشور در دو چارچوب توسعه ناتو و استقرار سپر دفاع موشکی به دنبال افزایش توانمندی های نظامی خود می باشد که احیای صنایع ساخت زیردریایی های هسته ای بازمانده از دوران شوروی سابق از جمله آنهاست.

روسیه در این راستا در نظر دارد تا سال 2022 حداقل چهار فروند زیردریایی هسته ای فوق پیشرفته ویژه حمل موشک های هسته ای با هزینه میلیاردها دلار به بهره برداری برساند.

افزایش 600 فروند هواپییماهای جنگی نسل جدید، بیش از یک هزار دستگاه تانک جدید، بالگردهای نسل جدید و زیردریایی های نسل جدید از جمله اقلامی هستند که قرار است در قالب برنامه نوسازی نیروهای مسلح روسیه به ارتش این کشور تحویل داده شود.

کلید واژه ها: روسیه نیروهای مسلح نسل


نظر شما :