کری: آمریکایی‌ها این حق را دارند که "احمق" باشند

۰۹ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۳:۳۹ کد : ۱۹۱۳۳۴۹ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه جدید آمریکا در دیدار با جمعی از دانشجویان آلمانی در برلین با دفاع از آزادی بیان، مذهب و تفکر عنوان داشت: در آمریکا شما این حق را دارید که احمق باشید اگر دوست داشته باشید!


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در دومین مقصد از اولین تور خود خطاب به دانشجویان آلمانی گفت: شما به عنوان یک کشور، به عنوان یک جامعه با یکدیگر زندگی می کنید و ایده ی آزادی مذهب و تحمل ایده های دیگران را تنفس می کنید. حال تفاوتی نمی کند که از چه مذهبی باشید و چه نظراتی در خصوص آزادی سیاسی و آستانه تحمل نظرات سیاسی داشته باشید.


کری افزود: مردم در برخی از مواقع در خصوص سیستم دیوان عالی آمریکا که اجازه می دهد فرد و یا گروهی راهپیمایی برگزار کنند و نمادهای توهین آمیز علیه گروه دیگری حمل کنند، ابراز تعجب می کنند. اما باید بگویم علت آن وجود آزادی بیان در کشور است. در آمریکا شما حق دارید اگر بخواهید احمق باشید.


وزیر امور خارجه آمریکا در میان خنده حضار افزود: این آزادی است. شما حق دارید اگر بخواهید با گروه های مختلف در تماس باشید و ما این را تحمل می کنیم. مساله مهم این است که شما تحمل این را داشته باشید که بگویید می دانید نظراتی متفاوت دارید.


اولین سفر خارجی جان کری به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا در اول فوریه آغاز شد و وی در اولین مقصد سفر خود وارد لندن شد.


وی پس از آن به برلین سفر کرد و قرار است پس از آن به پاریس، رم، آنکارا، قاهره، ریاض، ابوظبی و دوحه سفر کرده و در ششم مارس به واشنگتن بازگردد.

این دیپلمات آمریکایی بار دیگر از خاطرات کودکی خود در برلین سخن گفت که در دهه 1950 در برلین شرقی با دوچرخه خود گشت زنی می کرده است.
 

کلید واژه ها: آمریکا تحمل برلین


نظر شما :