دغدغه جدید رژیم صهیونیستی

اوباما ایران هسته ای را پذیرفته است

۱۰ اسفند ۱۳۹۱ | ۲۲:۱۶ کد : ۱۹۱۳۴۱۲ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی: آیا باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده به پذیرش ایران هسته ای نزدیک می شود؟ این سوالی است که از ابتدای آغاز به کار دولت دوم اوباما در کاخ سفید با حضور چهره هایی میانه رو مانند جان کری در قامت وزیر امور خارجه و چاک هیگل در جامه وزیر دفاع بارها و بارها در نشریات متفاون مطرح و پاسخ های متفاوت تری را برتابیده است. این بار سایت " اسرائیل امروز " در نوشتاری کوتاه تاکید می کند که مجموع رفتارهای اوباما نشانگر این است که وی با ایران هسته ای آنچنان هم که تظاهر می کند، مشکل ندارد!

در این متن آمده است: دولت اوباما پیش از این بارها و بارها تاکید کرده بود که حاضر نیست ایران هسته ای را بپذیرد. این در حالی است که اسرائیلی ها نگران آن هستند که اوباما در دور دوم به نوعی از این موضع خود عقب نشینی کرده باشد. نظرسنجی که اخیرا توسط موسسه ای نزدیک به کاخ سفید انجام گرفت نشان داد که دلیلی برای ترس از ایران هسته ای وجود ندارد و با به عبارت دیگر ایران هسته ای آن اندازه هم که پیش بینی می شود، ترسناک نیست. یکی از اصلی ترین دغدغه های برخی مخالفان برنامه هسته ای ایران دلیل مخالفت خود را رقابت هسته ای می دانند که احتمال دارد با هسته ای شدن ایران در سرتاسر خاورمیانه به راه بیفتد. این در حالی است که مرکز امنیت ملی جدید امریکا در مطلبی ادعا می کند که برخلاف تصور عمومی، ایران دارای بمب هسته ای جرقه  رقابت های هسته ای را در منطقه نخواهد زد. نگرانی دیگر این است که در آخرین نشست هسته ای ایران با کشورهای 1+5 ، غربی ها از دامنه مطالبات خود از تهران کاستند. بر اساس طرح جدیدی که به ایران ارائه شده است این کشور در ازای تعلیق غنی سازی اورانیوم با کاهش پاره ای از تحریم هایش روبه رو خواهد شد. با این طرح، غرب در حقیقت از درخواست پیشین خود برای توقف کامل  غنی سازی اورانیوم ایران را ملغی اعلام کرده است.

این سایت اسرائیلی در ادامه با استناد به گزارشی منتشر شده در دیلی تلگراف  ادعا می کند که تهران با فعال کردن راکتور آب سنگین در نیروگاه اراک به نوعی راه دومی را برای رسیدن به تسلیحات هسته ای آغاز کرده است. این نیروگاه توانایی تولید پلوتونیوم لازم برای ساخت بمب هسته ای را در اختیار دارد.شاید بر اساس همین نگرانی ها بود که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تازه ترین سخنان خود اعلام کرد که جامعه جهانی باید دست های خود را از میانه دستکش های عطوفت با ایران بر سر پرونده هسته ای این کشور بیرون بکشد.

 

کلید واژه ها: اوباما ایران هسته ای


نظر شما :