واکنش بشار به مرگ چاوز

۱۷ اسفند ۱۳۹۱ | ۰۲:۱۰ کد : ۱۹۱۳۶۹۱ سرخط اخبار

بشار اسد رئیس جمهور سوریه با ارسال پیام تسلیت به معاون هوگو چاوز، درگذشت وی را خسارت بزرگی برای ملت سوریه دانست.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد رئیس جمهور این کشور با ارسال پیام تسلیت به معاون هوگو چاوز، درگذشت وی را ضایعه ای بزرگ برای خود و ملت سوریه دانست.

اسد در این پیام ضمن تسلیت به ملت ونزوئلا تاکید کرد: « درگذشت برادر و دوست عزیز و رئیس جمهور مبارز ونزوئلا همانقدر که برای ملت ونزوئلا و تمام آزادگان جهان خسارت بزرگی است برای شخص بنده  و ملت سوریه نیز به مثابه زیان بزرگی است».

چاوز ایستادگی حماسی را به نمایش گذاشت

در پیام مزبور آمده است: « مرگ، یکی از رهبرانی را که حافظ حاکمیت کشورش بود، به کام خود کشید؛ رهبری که ایستادگی حماسی را در برابر تلاش های آمریکا و حامیان آن برای تسلط بر ملت ها و کشورهای جهان به نمایش گذاشته و از دخالت در مسائل داخلی کشورش جلوگیری کرد».

اسد در پیام خود می افزاید: « چاوز حامی آزادی و پیشرفت آمریکای لاتین و تبدیل آن به سمبل استقلال و آزادی بود و از بین مردم خود برخاسته و همواره بر حفظ حقوق و منافع آنان تاکید داشت و در اداره کشور نیز بر همین اصول تکیه می کرد».

در پیام تسلیت رئیس جمهور سوریه علاوه بر تاکید بر حفظ روابط دو کشور برادر سوریه و ونزوئلا در زمینه های سیاسی و اقتصادی و نیز اجتماعی و فرهنگی، آمده است: چاوز کوشید واقعیت جنگ علیه سوریه را برای  افکار عمومی جهان و نیز مردم آمریکای لاتین شفاف ساخته و توضیح دهد».

بشار اسد در پایان پیام تسلیت خود تاکید کرد: « همواره یاد و خاطره چاوز در ذهن و تاریخ ما باقی خواهد ماند و دستاورهای بزرگ او نیز برای ملت ونزوئلا و ملت های آزاده جهان فراموش نشدنی است و یاد او و مقاومت و ایستادگی اش گنجینه ای برای ما و بشریت خواهد بود».

کلید واژه ها: سوریه چاوز ونزوئلا


نظر شما :