فتوای قتل مالکی صادر شد

۱۷ اسفند ۱۳۹۱ | ۲۲:۰۴ کد : ۱۹۱۳۷۱۹ سرخط اخبار

یوسف القرضاوی رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین فتوای قتل نوری مالکی نخست وزیر عراق را صادر کرد.

به گزارش فارس به نقل از نشریه الجزیره العربیه، «یوسف القرضاوی» اخیرا در پاسخ به سوال یکی از مخاطبان تلفنی برنامه "شریعت و زندگی" شبکه تلویزیونی الجزیره قطر، حکم قتل نوری المالکی نخست وزیر عراق را صادر کرد.

او در پاسخ به این سوال که آیا حکم کسی که پست های سیاسی را در کشور اداره می کند و این "قاتلان" را مدیریت می کند، در حکم قاتل نیست؟ گفت: بله البته... مالکی ... و همه اینها از خدا ترسی ندارند و به مردم رحم نمی کنند و به ناحق آنها را می کشند... اینها، اولین کسانی هستند که باید کشته شوند و بازخواست شوند.

برپایه این گزارش، یوسف قرضاوی این حکم را درحالی صادر می کند که جنایات حزب بعث یا شبکه القاعده یا گروههای تروریستی علیه ملت عراق در طول سالیان گذشته را محکوم نکرده است و حرفی از پایگاههای نظامی آمریکا در فاصله چند کیلومتری از استودیویی که وی در شهر دوحه پایتخت قطر در آن نشسته است، نمی کند و حتی یک سخن از روابط قطر و اسرائیل بر زبان نمی راند.

قرضاوی در این برنامه همچنین اتهامات و ادعاهای واهی علیه ایران، حزب الله و سوریه مطرح کرد.

به عقیده برخی ناظران، شیخ نشین قطر از قرضاوی برای توجیه اهداف سیاسی خود در افکار عمومی و دخالت در کشورهای دیگر عرب به ویژه سوریه استفاده می کند.

دولت عراق نیز درپی این حکم قرضاوی تشکیل جلسه داده و تصمیم گرفت که فعالیت سفارت عراق در قطر را به پایین ترین سطح برساند و چند کارمند بیشتر در این سفارت باقی نمانند.

یوسف قرضاوی در شهر دوحه پایتخت قطر اقامت دارد.

کلید واژه ها: قطر حکم عراق قرضاوی


نظر شما :