شیمون پرز:

تحریم ها رفتار ایران را تغییر نداد

۱۹ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۹:۰۶ کد : ۱۹۱۳۷۸۲ سرخط اخبار

شیمون پرز، رئیس رژیم اشغالگر قدس که در سفر اروپایی به سر می برد و در روزهای گذشته درباره نزاع اسرائیل با ایران بر سر پرونده هسته ای با میزبانان ارشد اروپایی خود مذاکراتی داشته اعلام کرد که تحریم های برقرارشده علیه ایران کافی نیست.

به گزارش شفاف، پرز این سخنان را در دیدارهایی جداگانه با خوزه مانوئل باروسو، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، و نیز در دیدار با آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل ناتو، تکرار کرد.

با این حال رئیس رژیم اسرائیل مدعی شده که به گمان او تحریم هایی بسیار جدی علیه ایران برقرار شده که بیشتر از انتظار موثر بوده، اما واقعیت این است که رهبران ایران را به کوتاه آمدن از مواضع گذشته خود وادار نکرده است.

رئیس رژیم اشغالگر اسرائیل در بروکسل ادعا کرد که ایران نه تنها به خاطر تهدید هسته ای خطرناک است، بلکه به دلیل نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم در سطح جهان نیز تهدید به شمار می رود.

شیمون پرز هفته گذشته نیز در دیدار با وندی شرمن، رئیس هیئت آمریکایی، در مذاکرات هسته ای اخیر با ایران که پس از این گفت و گو ها به اسرائیل رفته بود، خواستار افزایش فشارهای جهانی بر ایران شده بود.

شیمون پرز در دیدار خود با سران اروپایی همچنین خواست که نام حزب الله را در فهرست تروریستی قرار دهند و در این رابطه به گزارش ماه گذشته بلغارستان در زمینه مسئولیت شاخه نظامی حزب الله در انفجار تروریستی اوایل تابستان ۱۳۹۱ در شهر بورگاس بلغارستان که به مرگ پنج گردشگر صهیونیست و راننده بلغاری آن ها انجامید استناد کرد.

اتحادیه اروپا هنوز درخواست اسرائیل را برای تروریست نامیدن حزب الله که از سوی آمریکا، انگلیس و هلند نیز مورد حمایت قرار گرفته نپذیرفته است.

در همین حال، به گزارش وب سایت یدیعوت آحارونوت، آندرس فوگ راسموسن در دیدار روز پنج شنبه خود با شیمون پرز گفت: امنیت خاورمیانه به امنیت هم پیمانان ناتو بستگی دارد و ناتو اصولاً برای همین هدف برپا شد، و نیز افزود: ناتو در رویای دستیابی به صلح و مبارزه با تروریسم، شریک اسرائیل است.

کلید واژه ها: اسرائیل پرز


نظر شما :