به نشست آلماتی ۲ بسیار خوشبین هستیم

۲۰ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۸:۳۱ کد : ۱۹۱۳۸۳۲ سرخط اخبار

وزیر خارجه با بیان اینکه به نشست آلماتی ۲ بسیار خوشبین هستیم، گفت: خوشبختانه در نشست آلماتی ۱ قدم خوبی برداشته شد و ایران و ۱+۵ تصمیم گرفتند توأمان در جهت درستی حرکت کرده و این گفت وگو را در ریل صحیحی قرار دهند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه بنین و در پاسخ به فارس، درباره توصیه به 1+5 در آستانه نشست آلماتی 2 گفت: خوشبختانه در نشست آلماتی 1 قدم خوبی برداشته شد و ایران و 1+5 تصمیم گرفتند توأمان در جهت درستی حرکت کرده و این گفت وگو را در ریل صحیحی قرار دهند.

وی افزود: ما به نشست آلماتی 2 بسیار خوشبین هستیم و این خوشبینی را از باب مجامله سیاسی نمی گویم بلکه از باب برخی داده هایی که داریم عرض می کنم.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین ابراز امیدواری کرد که با چشم اندازی که پیش رو داریم شاهد رفع تدریجی تحریم ها باشیم.

صالحی ادامه داد: خوشبختانه غرب در آلماتی 1 برای اولین بار نشانه هایی از صحت مواضع خود را نشان داد که امیدواریم بر این نشانه ها استوار بماند.

وی در پاسخ به پرسش دیگر فارس درباره تحولات کنونی در عراق اظهار داشت: تحولات عراق نوید خوشی را نمی دهد. ملت و دولت عراق اجازه نخواهند داد که عراق در وادی غیرقابل پیش بینی قدم بگذارد.

صالحی اتفاقات عراق را بی تاثیر از حوادث و بحران سوریه ندانست.

کلید واژه ها: آلماتی عراق نشست آلماتی


نظر شما :