ناوشکن ایرانی در آب های خزر

۲۲ اسفند ۱۳۹۱ | ۲۲:۱۳ کد : ۱۹۱۳۹۳۳ سرخط اخبار

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دیدار اعضای ستاد برگزاری جشنواره جوان سرباز که قرار است مرحله نهایی آن در خرداد ماه سال 92 در مراسم ویژه ای برگزار و برگزیدگان جوان سرباز نیروهای مسلح معرفی شوند، طی سخنانی با اشاره به اهمیت خدمت سربازی در افزایش و تحکیم اقتدار ملی و دفاع مؤثر و همه جانبه از کشور گفت: جشنواره جوان سرباز برای تجلیل از جوانان غیور و غیرتمندی است که مخلصانه از دستاوردهای انقلاب اسلامی و کیان دین و میهن پاسداری و حراست می کنند.

سردار وحیدی با گرامیداشت یاد و خاطره سربازان شهید دفاع مقدس گفت: اوج ایثار، از خود گذشتگی و رشادت سربازان عزیز را در دفاع مقدس شاهد بودیم، تقدیم هزاران شهید و جانباز گویای حماسه آفرینی سربازان فداکار ایران اسلامی است.

وزیر دفاع خدمت مقدس سربازی را استحکام بخش پیوند نیروهای مسلح با مردم ذکر کرد و افزود: سربازان عزیز مهمترین نقش را در پیوند نیروهای مسلح با مردم ایفاء می کنند.
سردار وحیدی، افزود بخش عمده ای از شادابی، نشاط، تحرک و قدرت نیروهای مسلح را به برکت حضور جوانانی دانست که با عشق خدمت به کشور در کسوت سربازی منشأ خدمات بزرگ در نیروهای مسلح هستند.

وزیر دفاع: با بیان اینکه به زودی شاهد به آب اندازی ناوشکن جماران 2 پیشرفته که بدست متخصصان اقتدارآفرین سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است در دریای خزر هستیم تأکید کرد، طراحی و ساخت انواع ماهواره و ماهواره بر، موشک، هواپیما، بالگرد، تانک، نفربر، مهمات، سامانه الکترونیکی، اپتیکی، مخابراتی و صدها محصول و دستاورد ارزشمند دیگر در مجموعه عظیم صنعتی وزارت دفاع مرهون روحیه بالا، نشاط، شادابی، نبوغ، خلاقیت و پشتکار سربازان نخبه ،جوانان متخصص و برومندی است که درس خدمت، کار مولد و تلاش خستگی ناپذیر، وفاداری و دفاع از دین و میهن را در دوران پرافتخار سربازی آموخته اند.

سردار وحیدی همچنین سربازی را یکی از نمادهای مشارکت مردم در دفاع از کشور دانست و تصریح کرد، جوان سرباز ایرانی مظهر کار، تلاش، هوشیاری و خدمت سازنده و بی ادعا است.
وزیر دفاع، تجلیل از جوانان سرباز را بویژه برگزیدگان آنان در چارچوب جشنواره ای فاخر اقدامی ارزنده توصیف کرد و گفت: این جشنواره بعنوان یک اقدام بزرگ فرهنگی باید سال به سال باشکوه تر و با مشارکت حداکثری سربازان وظیفه در سراسر کشور برگزار شود.

وی در ادامه گفت: وزارت امروز مفتخر است که میزبان و مسئول برگزاری پنجمین جشنواره جوان سرباز است و تلاش می کند جشنواره پنجم به بهترین نحو ممکن برگزار شود.
وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنانش گفت: جذب و بکارگیری برگزیدگان جشنواره جوان سرباز را به عنوان کادر رسمی نیروهای مسلح اقدامی مفید برای بکارگیری حداکثری از توان، استعداد و نخبگی این عزیزان برگزیده دانست که باید در دستورکار قرار گیرد.

سردار وحیدی گفت: در مرور خاطرات بسیاری از مفاخر و بزرگان ایران اسلامی و امیران و سرداران شهید مشاهده می کنیم که دوره سربازی را بعنوان بهترین ایام عمر خود که در آن درس زندگی، جوانمردی، رشادت و از خود گذشتگی، کمک به دیگران و دهها درس و نکته مهم دیگر آموخته اند یاد می کنند و ما وظیفه داریم آیین سربازی را به الگویی نمونه و سازنده برای جوان ایرانی تبدیل کنیم.

وزیر دفاع در پایان با قدردانی از همت و تلاش دست اندرکاران این جشنواره اظهار امیدواری کرد مسئولان و دست اندرکاران جشنواره جوان سرباز در ارایه چنین الگوی نمونه و شایسته ای موفق باشند.

 

 

کلید واژه ها: جشنواره جوان سرباز سربازی جوان سرباز نیروهای مسلح سربازان خدمت جشنواره جوان سرباز جشنواره جوان وحیدی سربازی را


نظر شما :