پیام دبیرکل سازمان ملل به مناسبت نوروز

۲۹ اسفند ۱۳۹۱ | ۲۰:۰۱ کد : ۱۹۱۴۱۱۷ سرخط اخبار

واحد مرکزی خبر: بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل در پیامی به مناسبت نوروز گفت: اینجانب بهترین آرزوهایم را به آنانی تقدیم می کنم که این روز را جشن گرفته و اظهار امیدواری می کنم که همه مردم از این مناسبت برای انعکاس زیبایی طبیعت، وعده بهار و توان فرهنگ برای ایجاد صلح بهره ببرند.

دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی مناسبت روز بین المللی نوروز 21 مارس 2013 برابر با 1 فروردین 1392 اظهار امیدواری کرد که همه مردم از نوروز برای انعکاس زیبایی طبیعت، وعده بهار و توان فرهنگ برای ایجاد صلح بهره ببرند.

در بخشی از پیام بان کی مون آمده است: این ایام ویژه در سال، مردم گوناگونی از سراسر منطقه ای متنوع و غنی را برای عید سالانه نوروز به هم نزدیک می کند. نوروزجشن نیروهای بسیاری است که ما را متحد می کند. نوروز سنتی باستانی در بسیاری از کشورهای آسیای غربی، مرکزی و جنوبی همچنین قفقاز، بالکان و فراتر بوده که گرامی داشتن سال نو هم زمان با نخستین روز بهار است.
 
این جلوه های معنویت نوروز حامل همان پیام همبستگی بشری است. طیف مؤثری از کشورها، بانی ابتکار موفق ارائه نوروز در فهرست منتخب یونسکو در زمینه میراث فرهنگی معنوی بشری بوده اند. نوروز به ما یادآوری می کند تا سیاره ای را که در آن سهیم هستیم گرامی بداریم. با ارج نهادن به زیبایی طبیعت و تجدید بهار، نوروز می تواند در عمل الهام بخش پیشوایان و مردم به یکسان برای اداره و حفظ بهترمحیط زیست باشد.
 
در این روز بین المللی نوروز، اینجانب بهترین آرزوهایم را به آنانی تقدیم می کنم که این روز را جشن گرفته و اظهار امیدواری می کنم که همه مردم از این مناسبت برای انعکاس زیبایی طبیعت، وعده بهار و توان فرهنگ برای ایجاد صلح بهره ببرند.

کلید واژه ها: نوروز بهار کنم که طبیعت می کنم می کنم که زیبایی طبیعت مناسبت


نظر شما :