4 شرط پ.ک.ک برای عقب نشینی از ترکیه

۰۴ فروردین ۱۳۹۲ | ۰۴:۲۹ کد : ۱۹۱۴۲۲۴ سرخط اخبار

اقلیم کردستان عراق – پ.ک.ک شروط اساسی خود را برای برداشتن نخستین گام های مقطع عقب نشینی از ترکیه اعلام کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه وطن ترکیه، در حالی که اعلام تقویم عقب نشینی و خلع سلاح پ.ک.ک به مهم ترین مساله سیاسی و امنیتی ترکیه تبدیل شده، پ.ک.ک با انتشار بیانیه ای، برای عقب نشینی نیروهای خود 4 شرط مشخص کرد.

1-نیروهای نظامی ترکیه مناطق قندیل، خاکورک، زاپ و حفتانین در شمال عراق را به عنوان منطقه حفاظت شده میدیا و قلمرو نظامی پ.ک.ک پذیرفته و از انجام هرگونه حمله به این مناطق خودداری کنند.

2-دولت ترکیه هر چه زودتر با ارتقای شرایط سلامت و امنیت اوجالان، رفته رفته زمینه و شرایط آزادی او را فراهم آورده و با پایان دادن به سیستم حبس ایمرالی، امکان آن را فراهم کند که اوجالان به طور مستقیم نقش خود را در مذاکرات صلح ایفا کند.

3-به منظور فراهم آوردن شرایط قانونی و حقوقی مساعد برای عقب نشینی نیروهای پ.ک.ک، هر چه زودتر اقدامات لازم از سوی حکومت صورت بگیرد.

4-حکومت ترکیه هر چه زودتر اقدامات لازم را برای تامین مطالبات کردها انجام داده و در راه اصلاحات به شکل جدی و جسورانه قدم بردارد. به عنوان مثال ما زندانیان سیاسی پرونده KCK را نه به عنوان زندانی قانونی بلکه به مثابه گروگان های این مقطع سیاسی تعریف می کنیم و از آنکارا می خواهیم برای آزادی این گروگان ها اقدام کند.

کلید واژه ها: ترکیه پ.ک.ک عقب عقب نشینی


( ۲ )

نظر شما :

رزیتا قبادی ۲۲ تیر ۱۳۹۷ | ۱۵:۵۰
عالی است ترکها پرو هستن اگر عقب نشینی کنی پرو تر می شن باید کاری بکنی کهه روشان کم بشه