صدور حکم بازداشت 5 مخالف اقای رئیس جمهور

۰۶ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۵:۴۶ کد : ۱۹۱۴۲۹۲ سرخط اخبار
دادستان کل مصر در اقدامی دستور بازداشت پنج نفر از فعالان سیاسی و مخالف رئیس جمهور و اخوان المسلمین این کشور را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، دادستان کل مصر دستور بازداشت پنج نفر از فعالان سیاسی و مخالف محمد مرسی رئیس جمهور این کشور و اخوان المسلمین را صادر کرد.

این افراد که "علاء عبدالفتاح"، "احمد دومه"، "کریم الشاعر"، "حازم عبدالعظیم" و "احمد عید" نام دارند به اتهام تحریک مردم به انجام خشونت و حمله به مقر اخوان المسلمین در منطقه "المقطم" قاهره بازداشت می شوند.

دادستانی کل مصر همچنین "نواره نجم" فعال سیاسی زن و مخالف اخوان المسلمین و محمد مرسی را نیز برای بازجویی فراخوانده است. وی نیز متهم به تحریک مردم به انجام خشونت و شورش است.

دادستانی کل مصر در بیانیه ای با اعلام این خبر افزود: دستور بازداشت و فراخوانی افراد مذکور در پی تحقیقات انجام شده علیه برخی شخصیت ها و احزاب سیاسی و مسئولان چندین صفحات شبکه های اجتماعی صادر شده است.

در ادامه بیانیه گفته شده است: این تحقیقات نشان می دهد افراد مذکور در حوادث جمعه گذشته و حمله به مقر اخوان المسلمین در قاهره نقش داشته اند و مردم را به خشونت های خیابانی تشویق کرده اند.

خاطرنشان می شود محمد مرسی یکشنبه شب در سخنانی تهدید آمیز اعلام کرده بود برای مقابله با ناآرامی های اخیر در مصر اقدامات قاطعی را حتی علیه برخی شخصیت های سیاسی و فعالان برجسته سیاسی اتخاذ خواهد کرد.

 

کلید واژه ها: مصر اخوان المسلمین


نظر شما :