رئیس‌جمهور ازبکستان دچار حمله قلبی شده است

۰۶ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۹:۰۱ کد : ۱۹۱۴۳۰۳ سرخط اخبار

جنبش مردمی ازبکستان اعلام کرد اسلام کریم اف رئیس جمهور این کشور اخیراً دچار یک حمله قلبی شدید شده است.

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس در دوشنبه، بنا به گفته «محمد صالح» رئیس جنبش مردمی ازبکستان، کریم اف 19 مارس سال 2013 (29 اسفند) پس از شرکت در مراسم تجلیل از نوروز که در پارک ملی به نام «علی شیر نوایی» شهر «تاشکند» با حضور مقامات رسمی، نمایندگان دفاتر دیپلماتیک و سازمان های خارجی و جمع کثیری مردم برگزار شد، دچار این حمله قلبی شده است.

رئیس جنبش مردمی ازبکستان و از مخالفان رژیم کریم اف که از چند سال پیش از خاک این کشور گریخته و در ترکیه پناهنده شده است، در مصاحبه با منابع خبری غربی افزوده که اطلاعات در مورد حمله قلبی به رئیس جمهور ازبکستان از یک منبع بااعتماد و نزدیک به کابینه دولت به او رسیده است.

این مقام جنبش مردمی ازبکستان، در مصاحبه با بخش ازبکی «رادیو بی. بی. سی» تصریح کرده است که منبع این خبر از افراد نزدیک به کریم اف بوده و هیچ تردیدی در واقعیت داشتن این اتفاق وجود ندارد.

به گفته وی در گذشته جنبش مردمی ازبکستان اغلب هنگام دریافت این نوع اطلاعات معمولاً چنین مسائلی را جدی ارزیابی نمی کرد و در اختیار رسانه ها قرار نمی داد.

وی معتقد است: این بار خبر حمله قلبی کریم اف از منبع مورد اعتمادی دریافت شده و بنابراین تصمیم انتشار آن را گرفته اند.

گفتنی است که خبر حمله قلبی رئیس جمهور ازبکستان در بخشی از مطالب پایگاه های خبری آسیای مرکزی از جمله در سامانه «کا-نیوز» نیز منتشر شده ولی مورد تأیید و یا رد مقامات رسمی ازبکستان قرار نگرفته است.

اسلام کریم اف که هم اکنون حدود 75 سال دارد، روز 29 اسفند در مراسم تجلیل گسترده نوروز ازبکستان شرکت کرد و زمانی که ترانه ای در وصف آبادی و رفاه ازبکستان از سوی هنرمندی در پایان این مراسم اجرا می شد، به شکل غیرمنتظره از جای خود برخواست و چند لحظه در همراهی با آهنگ این ترانه، دور میدان قدم زد و به شرکت کنندگان مراسم «خوش آمد» گفت.

فیلم تجلیل نوروز و لحظه خوشحالی کریم اف در پایان این جشن از طریق شبکه های دولتی ازبکستان و همچنین تلویزیون مشترک جامعه کشورهای همسود موسوم به «میر» نیز پخش شد.

کلید واژه ها: ازبکستان


نظر شما :