صالحی امروز به تاجیکستان سفر می کند

۰۸ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۶:۵۰ کد : ۱۹۱۴۳۶۷ سرخط اخبار

 علی اکبر صالحی،وزیر امور خارجه کشورمان، به منظور شرکت در یازدهمین اجلاس وزیران خارجه و مقامات ارشد کشورهای عضو مجمع گفت وگوی همکاری آسیایی (ACD) عصرامروز تهران را به مقصد دوشنبه ترک می کند.به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی اصغر شعردوست، سفیر ایران در تاجیکستان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا گفته بود که شعار اجلاس یازدهم وزیران خارجه مجمع گفت وگوی همکاری آسیا «نیل به رفاه، پیشرفت و ثبات در آسیا از طریق توسعه پایدار» انتخاب شده است و صالحی دراین سفر دیداگاه های کشورمان را در سخنانی بیان می کند. وی همچنین با مقامات شرکت کننده در این اجلاس نیز دیدار و گفت وگو می کند.

وی افزود: پیش نشست اجلاس وزیران خارجه با حضور کارشناسان ارشد برگزار شده است و وزیران و دیگر رییسان هیأت های شرکت کننده قرار است ضمن بحث و بررسی درباره موضوعات پیش بینی شده، متن اعلامیه اجلاس که از قبل مورد بحث و مذاکره کارشناسی قرار گرفته است را بررسی و به تصویب برسانند.

سفیر ایران در تاجیکستان گفت: وزیر امورخارجه کشورمان قرار است، ضمن شرکت در این اجلاس، در نخستین روز از ورود خود به شهر دوشنبه، در نشستی صمیمانه با جمعی از اقشار ایرانیان مقیم در تاجیکستان، در محل خانه ایران دیدار کنند.

درحال حاضر این مجمع 31 عضو دارد که عبارتند از: ایران، تایلند، چین، اندونزی، مالزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، میانمار، ویتنام، فیلیپین، سنگاپور، کامبوج، برونئی، مغولستان، بوتان، هند، پاکستان، بنگلادش، سریلانکا، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان، عربستان، کویت ،قطر، عمان، امارات متحده عربی و بحرین.

ایران در سومین اجلاس وزیران خارجه کشورهای عضو در تاریخ 20 ژوئن 2004 در چین رسما به عضویت این مجمع پذیرفته شد و در سال 1388 نیز ریاست این مجمع را برعهده داشت.ریاست فعلی مجمع گفت وگوی همکاری آسیا، هم اکنون به عهده تاجیکستان است.

کلید واژه ها: اجلاس وزیران تاجیکستان وزیران خارجه


نظر شما :