کره‌شمالی‌ اعلام وضعیت‌جنگی راتکذیب کرد

۱۰ فروردین ۱۳۹۲ | ۲۳:۱۲ کد : ۱۹۱۴۴۱۷ سرخط اخبار

مقامات کره شمالی روز شنبه اعلام کردند خبر منتشر شده به نقل از پیونگ یانگ مبنی بر اینکه کره شمالی در «وضعیت جنگی» با کره جنوبی است ناشی از اشتباه ترجمه است و خبر مذکور تنها راجع به اراده پیونگ یانگ برای واکنش نشان دادن «بر اساس قوانین زمان جنگ» در هر گونه تهاجم خارجی بوده است.

ریانووستی: در اعلانیه ویژه ای که دولت کره شمالی منتشر کرد و در خبرگزاری رسمی این کشور «کی سی ان ای» به آن استناد شده، آمده است: «از این لحظه، روابط بین کره شمالی و جنوبی بر اساس قوانین زمان جنگ اداره می شود».
 
این اعلانیه خاطر نشان می کند در صورت اقدامات تحریک آمیز علیه کره شمالی، این کشور پایگاه های آمریکا در گوآم، هاوایی و کره جنوبی همچنین پایگاه های نظامی کره جنوبی و محل اقامت ریاست جمهوری این کشور را در سئول هدف قرار خواهد داد.
 
اوایل مارس، پیونگ یانگ در واکنش به رزمایش های نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکا، همه توافقنامه ها با سئول را لغو کرد از جمله توافقنامه ترک مخاصمه که پنجاه سال پیش منعقد شده بود.
 
کیم جونگ اون رهبر کره شمالی شب بیست و نه مارس، دستور آماده باش یگان های موشکی را برای حمله احتمالی به ایالات متحده و پایگاه های آمریکا در کره جنوبی و اقیانوس آرام صادر کرد.



روسیه به دو طرف در مورد بالاگرفتن تنش هشدار داد.
 

کلید واژه ها: کره شمالی کره جنوبی


نظر شما :