سئول، پیونگ‌یانگ را به «پاسخ کوبنده» تهدید کرد

۱۲ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۷:۳۲ کد : ۱۹۱۴۴۶۸ سرخط اخبار

رئیس جمهور کره جنوبی امروز در نشست کابینه این کشور گفت که هر اقدام تحریک آمیز کره شمالی باید با پاسخی کوبنده و سریع همراه شود.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «پارک گئون های» رئیس جمهور کره جنوبی امروز گفت در صورت ادامه اقدامات تحریک آمیز کره شمالی، سئول بی توجه به تبعات سیاسی، پاسخی کوبنده و سریع به این اقدامات می دهد. کره شمالی اوایل هفته علیه کره جنوبی «وضعیت جنگی» اعلام کرده بود.

رئیس جمهور جدید کره جنوبی روز دوشنبه در دیدار با وزیر دفاع و دیگر وزرای کابینه اش، گفت: در صورتی که اقدام تحریک آمیزی علیه کره جنوبی و مردمش انجام گیرد، باید در همان نبرد اول ملاحظه سیاسی را کنار گذاشت و پاسخی کوبنده داد.

کره جنوبی همچنین قوانین درگیری نظامی در مرزهایش را تغییر داده تا واحدهای نظامی مستقر در مرزها بتوانند بدون نیاز به کسب اجازه از سئول، به حملات احتمالی پاسخ دهند.

کره شمالی پیش از این در بیانیه ای اعلام کرده است که قصد دارد ابتدا «خاک آمریکا، هاوایی، گوام و پایگاه های نظامی آمریکا در کره جنوبی» را هدف قرار دهد و آن ها را نابود کند. کره شمالی هشدار داده است که کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی را «با خاک یکسان» می کند.

دور جدید تنش در شبه جزیره کره پس از تحریم های جدید آمریکا علیه کره شمالی و به تبع آن آزمایش هسته ای پیونگ یانگ آغاز شد و از آن زمان هر روز ابعاد جدیدتری پیدا کرده است.

دو کره 6 دهه قبل و تا پیش از معاهده صلح موقتی که به جنگ سه ساله آن ها از 1950 تا 1953 پایان داد، عملا در وضعیت جنگی علیه هم به سر می بردند.

در حال حاضر کره شمالی این صلح نامه موقت را به طور یک جانبه لغو کرده و خطوط مستقیم تلفن میان دو پایتخت را هم قطع کرده است.

کلید واژه ها: کره شمالی کره جنوبی


نظر شما :