سلاح 10‌هزار دلاری در دست مخالفان اسد

۱۶ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۷:۵۹ کد : ۱۹۱۴۵۶۳ سرخط اخبار

ویدیویی که اخیرا از سوی عناصر وابسته به یکی از گروهک های تروریستی در سوریه منتشر شده، بیانگر دستیابی آنها به نوعی سلاح گران قیمت است که تا پیش از این در انحصار چند کشور غربی بود.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، این اسلحه که "ای اس 50" نام دارد ساخت انگلیس است و تک تیراندازان را قادر می سازد اهداف خود را از فاصله 1800 متری با گلوله 12.7 x 99 میلیمتری مورد اصابت قرار دهند.

در این ویدیو عناصر وابسته به گروهک تروریستی موسوم به "احفاد الرسول" با استفاده از این نوع سلاح در حال شلیک به سوی جاده اصلی یکی از مناطق سوریه هستند.

این نوع سلاح گران قیمت که ارزش آن 10 هزار دلار اعلام شده، تا پیش از این فقط در اختیار یگان های ویژه برخی ارتش های غربی بود.

از آغاز بحران و جنگ در سوریه، برخی کشورهای غربی و هم پیمانان منطقه ای آنها به ویژه قطر، ترکیه و عربستان به صورت گسترده در حال ارائه حمایت های مالی، تسلیحاتی، لجستیکی و آموزشی به تروریست ها و اعزام آنها به سوریه هستند. حامیان تروریستها و گروه های مسلح در کنار این حمایت ها، بارها به صورت رسمی بر ضرورت تسلیح گروه های مسلح و ورود مستقیم به این جنگ جهت براندازی نظام سوریه تأکید کرده اند. این کشورها همچنین با وجود رسوایی گروه های مسلح در کشتار شهروندان با استفاده از انواع سلاح های ارایه شده به آنها و حتی استفاده از سلاح شیمیایی، در برابر این جنایتها ضد مردم سوریه سکوت کرده و دولت سوریه را مسئول ادامه این جنایتها دانسته اند.

ناظران معتقدند حمایت های گسترده از گروه های مسلح و تروریستی در سوریه جهت براندازی نظام این کشور، به هدف تأمین امنیت و منافع رژیم صهیونیستی در منطقه است.

حمایت مستقیم مالی و تسلیحاتی برخی کشورهای عربی هم پیمان غرب در منطقه از گروه های مسلح درحالی است که این کشورها نه تنها هیچگاه از مقاومت مردم فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی حمایت نکرده بلکه به این رژیم در محاصره مردم فلسطین کمک کرده اند.

کلید واژه ها: سوریه گروه های مسلح سلاح


نظر شما :