اوباما به جنگ در سوریه دامن می‌زند

۲۶ خرداد ۱۳۹۲ | ۲۱:۲۹ کد : ۱۹۱۷۴۲۷ سرخط اخبار

نماینده سابق کنگره آمریکا و یکی از نامزدهای جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ضمن انتقاد از طرح اوباما برای ارسال سلاح به شورشیان سوریه تأکید کرد که رئیس جمهور آمریکا بر جنگ سوریه دامن می زند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه «پرس تی وی»، «ران پل» نماینده کنگره آمریکا ضمن انتقاد شدید از تصمیم «باراک اوباما» برای ارسال سلاح برای مخالفان سوریه اعلام کرد که چنین اقدامی به بحران در حال پیشرفت در سوریه دامن می زند.

وی در بیانیه ای که روز جمعه در «یوتیوب» قرار گرفت تصریح کرد: امروز ما از رئیس جمهور اوباما شنیدیم که جنگ در سوریه تشدید خواهد شد. او موافقت کرده است که در کمک به شورشیان سلاح ارسال کند. این جنگ را تشدید می کند. ما در دو سال گذشته به طور فرضی به دلایل بشردوستانه به شورشیان کمک کردیم.

پل افزود: اما حالا قرار است رویکرد تهاجمی تری اتخاذ شود و قرار است ما سلاح ارسال کنیم. مشکلاتی که این طرح ها وجود دارد، در وهله اول، جنگ است. دومین مشکل این است که رؤسای جمهور نباید بدون اجازه از افراد از طریق اعلام جنگ کنگره ای، جنگ را آغاز کنند.

این نماینده جمهوری خواه آمریکا، همچنین اتهامات کاخ سید مبنی بر آنکه دولت «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه از سلاح های شیمیایی در جنگ علیه مخالفان سوریه استفاده کرد را رد کرده و گفت که این ادعاها بی اساس است.

وی ادامه داد که اتهامات اخیر واشنگتن علیه دمشق شبیه دروغ هایی است که در سال 2003 درباره عراق مطرح شد  که در آن زمان هم با ادعای استفاده دولت پیشین عراق از سلاح های شیمیایی به عراق حمله شد.

مقامات آمریکایی روز پنجشنبه اعلام کردند که اوباما ارسال سلاح به شبه نظامیان در سوریه را برای اولین بار تصویب کردند.

آمریکا پس از آن چنین مجوزی را صادر کرد که کاخ سفید مدعی شد که شواهدی در دست دارد که دولت دمشق علیه مخالفان از سلاح های شیمیایی استفاده کرده است.

کلید واژه ها: سوریه سلاح آمریکا


نظر شما :