مطالبات عجیب «بندر بن سلطان» از نخست‌وزیر جدید لبنان

۱۸ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۹:۳۵ کد : ۱۹۱۴۶۷۵ سرخط اخبار

یک روزنامه لبنانی با اشاره به دیدار تمام سلام با بندر بن سلطان، به مطالبات بندر از وی اشاره کرد که نشان از تغییر سیاست های عربستان در منطقه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه الدیار لبنان در شماره دیروز خود با افشای سفر چند ساعته تمام سلام نخست وزیر جدید لبنان به عربستان سعودی و دیدار وی با بندر بن سلطان به همراه سعد حریری نوشت که بندر در این دیدار مطالباتی از سلام داشته است.

بندر در این دیدار از سلام خواسته است تا به همان اندازه که در تشکیل دولت لبنان تسریع می کند، درگیری های سنی و شیعه را در لبنان متوقف کند.

وی همچنین با اشاره به حمایت عربستان سعودی از نخست وزیری تمام سلام خواستار دور ماندن لبنان از اوضاع سوریه شده و حتی ابراز امیدواری کرده که تمام سلام به دمشق و قاهره و دیگر مناطق منطقه سفر کند، او اعلام کرده که عربستان سعودی انتقال سلاح از ترکیه برای کمک به مخالفان سوری را نیز متوقف کرده است.

بنا به نوشته الدیار، بندر بن سلطان از تمام سلام خواسته تا ارتباطات خود را با نبیه بری رئیس پارلمان لبنان و حزب الله افزایش دهد و عربستان نیز در این راستا از وی حمایت خواهد کرد. بندر همچنین تصریح کرده که سلام باید با ایران نیز تعامل داشته باشد.

در صورت صحت گزارش این روزنامه لبنانی میتوان گفت عربستان سعودی با توجه به شرایط حساس منطقه ای رویکرد تقابلی خود علیه کشورهای منطقه را تغییر داده و سیاستی عاقلانه و به دور از دخالت های آمریکا و غرب در منطقه در پیش گرفته است.

این روزنامه لبنانی نوشت: بندر بن سلطان در این دیدار ضمن تجلیل از خاندان آل سلام در لبنان تاکید کرده است که ریاض به تمام و نقش وی اطمینان کافی دارد و در امور داخلی لبنان دخالت نمی کند و تنها خیر و صلح را برای لبنان خواستار است.

بنا بر این گزارش، رئیس دستگاه امنیتی و اطلاعاتی عربستان همچنین با اشاره به تهدید گروه های سلفی در منطقه بر همکاری نیروهای امنیتی عربستان با لبنان برای حل مسئله سلفی ها در لبنان تاکید کرده است.

کلید واژه ها: لبنان سلام عربستان بندر تمام سلام دیدار سعودی بندر بن بن سلطان سلطان بندر بن سلطان عربستان سعودی


( ۱ )

نظر شما :