سفر رئیس مجلس عمان به تهران

۲۰ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۴:۲۸ کد : ۱۹۱۴۷۴۴ سرخط اخبار

به گزارش خبرگزاری فارس، «شیخ خالد بن هلال بن ناصر المعولی» رئیس مجلس شورای عمان بنا به دعوت رسمی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان در رأس یک هیئت پارلمانی روز شنبه آینده وارد تهران می شود.

رئیس مجلس شورای عمان قرار است در جریان سفر خود با رئیس مجلس، رئیس جمهور و وزیر خارجه کشورمان ملاقات و در خصوص توسعه و تقویت روابط جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان بویژه در زمینه همکاری های پارلمانی و برگزاری نشست آتی گروه دوستی پارلمانی 2 کشور و همچنین تحولات منطقه ای و بین المللی مذاکره و تبادل نظر کنند.

روابط ایران و عمان در بین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس روابطی ویژه و منحصر به فرد می باشد که طی سالیان گذشته روند رو به رشد خود را حفظ کرده است.

برگزاری منظم کمیته های مشترک اعم از سیاسی، نظامی، اقتصادی، پارلمانی، فنی، مرزی، فرهنگی و علمی و همچنین سفرهای مقامات 2 کشور تحرک بیشتری را به روابط 2 کشور داده است.

سلطنت عمان از کشورهای تاثیر گذار در منطقه می باشد که در جهت تقویت ثبات و آرامش منطقه حرکت می کند و لذا جمهوری اسلامی ایران در چارچوب سیاست تشنج زدایی و توسعه هر چه بیشتر مناسبات با کشورهای منطقه، اولویت خاصی را به کشور برادر و همسایه سلطنت عمان در سیاست خارجی خود قائل شده است.

کلید واژه ها: عمان مجلس


نظر شما :