ابرقدرت‌ها نمی‌توانند تاثیر ایران بر دنیا را نادیده بگیرند

۲۱ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۳:۳۸ کد : ۱۹۱۴۷۸۲ سرخط اخبار

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان مصطفی پورمحمدی شامگاه سه شنبه در حسینیه جوادالائمه (ع) در جمع مردم اصفهان اظهار کرد: شعار امسال تعبیر دیگری از فرمایش رهبر معظم انقلاب است که کشور ما اکنون در یک پیچ تاریخی قرار دارد و در واقع پیام اصلی این شعار این است که ایران اکنون در شرایط حساسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اکنون تحمل دشمنان از اقتدار همیشگی ایران به پایان رسیده است، افزود: دشمنان انقلاب اسلامی در طول این مدت ترفندهای مختلفی را به کار بستند تا انقلاب اسلامی را زمین گیر کنند اما همواره در اهداف خود ناکام شدند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: دشمنی های مستکبران با ملت ایران، ما را به این نتیجه مهم می رساند که جایگاه ایران در منطقه و جهان ارزشمند است چرا که اگر این گونه نبود تا این حد علیه ما سرمایه گذاری نمی کردند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب نیز بارها به صراحت اعلام کردند که من یک رای دارم و هیچ کس از آن مطلع نیست، تصریح کرد: شرایط ایران با گذشته ای که به کشورهای دیگر وابسته بود متفاوت است، تک تک ایرانیان اکنون در سرنوشت خود تاثیر گذار و صاحب اراده هستند به گونه ای که هیچ قدرتی نمی تواند تعیین کند که چه کسی رئیس جمهور آینده ایران باشد.

پورمحمدی ادامه داد: امروزه کشور ایران تاثیرگذاری شگرفی در جهان دارد به گونه ای که ابرقدرت های جهانی برای تصمیم گیری در بسیاری از مسایل مربوط به کشورهایی مانند فلسطین، عراق، سوریه، لبنان و جنوب خلیج فارس نمی توانند نظر ایران را نادیده بگیرند و هرگاه نیز خواسته اند ایران را حذف کنند در تصمیم گیری های خود موفق نبودند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: بنابراین، ایران نه تنها در داخل کشور خودمان بلکه تاثیرگذاری فرامرزی نیز دارد، در برخی رخدادها نیز تنها کشور ما رقیب آمریکا است و این موضوع نشانه اهمیت موقعیت ایران است که صد البته حساسیت زیادی در دشمنان برمی انگیزد.

وی با بیان اینکه در تمام دنیا حقوق بشر زیر پا گذاشته می شود، تصریح کرد: اکنون در کل جهان حدود یک میلیارد و 700 میلیون نفر زیر خط فقر هستند و 800 میلیون نفر نیز از گرسنگی در رنج هستند و کمتر از دو وعده غذا در روز دارند.

پورمحمدی اضافه کرد: بنابراین روابطی ظالمانه بر کل دنیا حاکم است اما در چنین دنیایی شورای حقوق بشر سازمان الملل، مدام بر علیه ایران قطعنامه صادر می کند و این در حالی است  که پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به ویژه در مناطق محروم ایران رشد بسیاری در خدمت رسانی به مردم را شاهد بوده ایم.

وی با اشاره به مبحث انتخابات آزاد تصریح کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون طیف های مختلفی در کشور ما با سیاست جمهوری، مجلس شوراها انتخاب شده اند و مردم نیز با نشاط و حداکثری در انتخابات شرکت کرده اند که نشان از آزاد بودن انتخابات دارد.

* اراده مردم ایران در همه جای کشور حکم فرماست

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: اراده مردم ایران همواره در همه امور کشور حکم فرما بوده است و این اراده بر اینکه نام چه کسی از صندوق رای بیرون بیاید تأثیر دارد، این چیزی است که مستکبران نیز بر آن اعتراف کرده اند به گونه ای که جان کری در نخستین سفر خارجی خود گفت که ایران دولتی منتخب دارد.

وی تصریح کرد: دشمنان در ابتدا حاضر نبودند که اجازه رشد فناوری هسته ای ایران را بدهند اما در نهایت در برابر توان هسته ای ایران ناتوان شدند و اکنون باز هم از خواسته پیشین خود عدول کرده و تقاضای کاهش فعالیت غنی سازی 20 درصدی را کرده اند چرا که دنیا زبان قدرت هوشمندانه را می فهمد و در برابر آن تسلیم است.

پورمحمدی تاکید کرد: در این شرایط دشمنان برای تخریب چهره ایران در جهان، تحریم ها را افزایش داده اند تا با مشکلات اقتصادی، کشور ایران را تهدید کنند و امت اسلامی را تحت فشار تفرقه قرار دهند که این اختلاف اندازی سیاست کلان غربی ها محسوب می شود.

وی تاکید کرد: اگر بتوانیم شرایط کشورمان را مدیریت کرده و حماسه سیاسی و اقتصادی را محقق کنیم علاوه بر اقتدارآفرینی برای خودمان امت اسلامی را نیز از شرایط سخت عبور داده ایم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه ایران نقش بزرگ تاریخی نجات امت های دیگر را بر عهده دارد، اضافه کرد: این کار تنها از راه تقویت، تثبیت و ارتقای جایگاه ایران در منطقه امکان پذیر است چرا که اگر ایران همچون ستون استواری پای برجا بماند امت های اسلامی نیز به اتکای ایران بر جای خود می ایستند و مقاومت می کنند.

وی تاکید کرد: حماسه سیاسی زمانی اتفاق می افتد که انتخابات ریاست جمهوری و شورا ها به درستی برگزار شود و شاهد حضور گسترده و پرنشاط مردم در کنار انتخاب اصلح باشیم.

پورمحمدی با اشاره به چگونگی تحقق حماسه اقتصادی اضافه کرد:  کشور ما هم اکنون با مشکلات فراوانی دست به گریبان است که باید برای آن چاره اندیشی کنیم چرا که هم توان و هم منابع لازم برای تقوایت اقتصاد کشور را در دست داریم و تنها نیازمند برنامه ریزی صحیح در این باره هستیم.

وی با تاکید بر اینکه تحلیل های رهبر معظم انقلاب واقعی و هوشیارانه است، خاطرنشان کرد: رهبر با شناخت صحیح و دریافت روشن بینانه این شعار را برگزیده اند چرا که به امکان تحقق و عملی شدن حماسه سیاسی و اقتصادی یقین دارند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: ما متخصص در این زمینه زیاد داریم و تنها باید با برنامه ریزی صحیح عمل کنیم، از خرد جمعی بهره ببریم، قانونمند باشیم، و جامعه را بر اساس اصول روشن پیش ببریم تا بتوانیم از موانع سخت پیش رو، عبور کنیم.

پورمحمدی ادامه داد: مبارزه با فساد و اصلاح نظام اداری کشور، تلف نکردن وقت و منابع و انرژی کشور و تکیه بر تولید ملی و ایجاد شغل، گام های دیگری است که برای حماسه اقتصادی لازم است و به دنبال آن حماسه سیاسی نیز در بعد جدیدی ادامه پیدا می کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: با یک اقتصاد قدرتمند می توانیم دیپلماسی قدرتمندی در جهان ایجاد کنیم و به عبارتی این دیپلماسی محصول توان ملی به همراه هوشمندی است که در این صورت است که می توانیم به شکلی قدرتمند در جهان حاضر شویم چرا که دشمن دیگر، حربه ای برای  تهدید و تحریم در اختیار ندارد.

وی با اشاره به تاکید قران بر مهربانی و هم دلی ملت ها اضافه کرد: تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی مبنا و زیربنایی عمده دارد که همان ایجاد بستر همدلی است چرا که دشمن به کشوری که دچار اختلاف است رحم نکرده و کشور دارای اختلاف داخلی نیز هرگز پیشرفت نمی کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: رهبر انقلاب فرمودند که دیپلماسی بر اساس عزت، حکمت و مصلحت استوار است بنابراین نیازمند تدبیر سیاست ورزان حرفه ای و برنامه ریزی صحیح در این زمینه هستیم.

کلید واژه ها: انقلاب بازرسی تاکید کرد: حماسه بازرسی کل سازمان بازرسی سازمان بازرسی کل کشور کل کشور بازرسی کل کشور سازمان بازرسی کل اقتصادی دشمنان حماسه سیاسی سیاسی رهبر کل کشور تاکید کشور تاکید کرد: اکنون در کشور تاکید صحیح امت کل کشور تاکید کرد: بازرسی کل کشور تاکید


نظر شما :