اردوغان هم به غزه می رود

۲۱ فروردین ۱۳۹۲ | ۲۰:۱۷ کد : ۱۹۱۴۸۱۵ سرخط اخبار

 نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که پس از دیدار با ریاست جمهوری آمریکا در 16 مه سال جاری میلادی (26 اردیبهشت) در واشنگتن به غزه سفر می کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه در پاسخ به تمایلش برای سفر به غزه گفت: من احتمالا پس از دیدار با باراک اوباما، ریاست جمهوری آمریکا به غزه سفر می کنم.

اظهارات اردوغان چند روز پس از ملاقات وی با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در استانبول صورت گرفت. جان کری به طرف ترکیه ای خود در خصوص بررسی زمان سفر برنامه ریزی شده اردوغان به غزه پیشنهاداتی ارائه کرده بود.

نخست وزیری ترکیه پیشتر گفته بود که قصد دارد تا آوریل سال جاری میلادی و در پی عذرخواهی اسرائیل از آنکارا در خصوص حمله به کشتی مرمره آبی در سال 2010 میلادی به غزه برود.

در جریان دیدار جان کری و اردوغان، نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که وزیر امور خارجه آمریکا ظرف دو هفته آینده بار دیگر به آنکارا سفر می کند تا در یک نشست بین المللی درباره سوریه شرکت داشته باشد.

در این نشست 11 کشور که هسته اصلی گروه به اصطلاح دوستان سوریه را تشکیل می دهند، برای تقویت و گسترش اقدامات بین المللی به منظور سرنگونی دولت بشار اسد، ریاست جمهوری سوریه تلاش می کنند.

جان کری پیشتر دو بار در کمتر از دو ماه از زمان انتصاب در سمت وزیر امور خارجه آمریکا به ترکیه سفر کرده است.

کلید واژه ها: ترکیه به غزه آمریکا اردوغان


نظر شما :