رضایی: روابط خارجی ایران آسیب جدی دیده است

۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۷:۴۲ کد : ۱۹۱۵۴۰۴ سرخط اخبار سهم دیپلماسی در انتخابات
رضایی: روابط خارجی ایران آسیب جدی دیده است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تاکید بر اینکه اجازه رهبری برای مذاکره با آمریکا لازم است گفت: اگر در راس دولت آینده قرار بگیرم در چهار چوب خط قرمزی که رهبر انقلاب اجازه دهند مذاکره می کنم.

به گزارش خبرنگار مهر از سمنان، محسن رضایی در جریان سفر یک روزه خود به شاهرود عصر پنجشنبه با حضور در جمع دانشجویان در محل دانشگاه صنعتی این شهر، تصریح کرد: در مسئله هسته ای که اگر فضا باز باشد ادامه می دهیم و اگر بسته باشد کار دیگری انجام می دهیم تا مذاکرات آسیبی با ما وارد نکند.

روابط خارجی ایران آسیب جدی دیده است

نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ضمن تاکید بر اینکه ما نباید دشمنانمان را دست کم بگیریم اظهار داشت: آنها می خواهند کاری کنند که ما تا 10 سال دیگر هم از این مذاکره 1+5 بیرون نیاییم.

وی ضمن تاکید بر اینکه روابط خارجی ایران طی چندسال اخیر آسیب جدی دیده است اظهار داشت: روابطمان با کشورهای عربی وضعیت مناسبی داشت که آسیب جدی به آن رسید و ما می خواهیم آن را احیا کنیم، هدف این بازسازی مثل گذشته نیست و استفاده از فرصت های بین المللی است.

جهانی سازی دیپلماسی اقتصاد یکی از مسائل مهم کشور است

رضایی، جهانی شدن را یک پدیده ای همانند موج شهری شدن چند قرن پیش دانست و گفت: جهانی شدن یک سیر تکاملی است و ما نمی توانیم دیوارهای بلندی درست کنیم و با جهانی شدن مبارزه کنیم.

وی جهانی سازی را شکل دادن به جهانی شدن بر اساس خواسته ها و تمایلات کشور دانست.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین با بیان اینکه ما باید این پدیده را قبول و نقش آفرینی کنیم افزود: دستیابی به این رویاها بدون برنامه نباید باشد و نقش ما در جهانی سازی و جهانی شدن داشتن یک طرح و یک برنامه درست است.

رضایی نظام دیپلماسی را یک ابزار برای پیاده کردن سیاسی خارجی دانست و افزود: اهدافی را تامین می کنیم که منافع ملی را حفظ کند و یک راه و روش و تکنیک است که ما را به حفظ منافع ملی مان می رساند.

دبیرخانه شورای امنیت ملی فعال شده است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه دبیرخانه شورای امنیت ملی با حضور اندیشمندان بسیار قوی فعال شده است، گفت: این شورا آثار مثبتی دارد.

رضایی به هجوم کالاهای چینی در بازار داخلی اشاره کرد و افزود: ما نیاز به یک تحرک جدی جهت رقابت با این بازار داریم تا مشکل شهرک های صنعتی مانند شهرک صنعتی شاهرود حل شود.

وی با بیان اینکه سهم بنگاه های ایران بسیار کم شده، گفت: زمانی که فروش و درآمد کم شود کارگران بیشتری اخراج می شوند.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ضمن تاکید بر اینکه باید اشتغال را دو برابر کنیم، افزود: باید سهم مان را در بازارهای جهانی افزایش دهیم.

کلید واژه ها: جهانی شدن ضمن تاکید بر اینکه تاکید بر ضمن تاکید بر اینکه ضمن تاکید بر تاکید بر اینکه


نظر شما :