باهنر: هویج آمریکایی ها بیشتر شده است

۰۷ مهر ۱۳۹۲ | ۱۳:۵۱ کد : ۱۹۲۲۱۳۳ سرخط اخبار

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با تاکید بر اینکه با یک گفتگوی تلفنی نمی توان اَه اَه یا بَه بَه گفت، اظهار داشت: سیاست آمریکا همان سیاست چماق و هویچ است که یک مقدار اکنون سیاستشان را عوض کرده اند و چماق را کمتر و هویج را بیشتر کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین عصر امروز شنبه در نشست ماهانه حزب با تبریک هفته دفاع مقدس و با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک و شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: در خصوص این سفر تحلیل های متفاوتی خواهد بود، معمولا تحلیل ها بعضا افراط و تفریطش زیاد است. یک عده افسرده و یک عده خیلی خوشحال می شوند. متاسفانه کمتر عادت به تحلیل مسائل به صورت عادلانه و عالمانه داریم.

باهنر با تاکید بر اینکه بعد از 34 سال مذاکرات ایران و آمریکا اتفاق مهمی محسوب می شود افزود: اینکه کاخ ریاست جمهوری آمریکا اظهار کرده  که اوباما تمایل به نشست با ایران را دارد اتفاق مهمی است. ایران به دلایل مختلف از این دیدار سر باز زد. در ادبیات دنیا نشست سران باید نتیجه نشست سران پائین تر باشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: نشست سران نیاز به تمهیداتی دارد اجلاس های بین المللی برگزار شود، کارشناسان و وزرای خارجه دیدار کنند و در نهایت روسای جمهور دو کشور با هم دیدار داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه طبیعی بود ایران این ملاقات را با این فشار زمانی نپذیرد تصریح کرد: نشست وزرای خارجه ایران و آمریکا اتفاق مهمی بود. همچنین نشست وزیرخارجه با گروه 1+5 اتفاق مهم دیگری بود که قرارهای بعدی این نشست را مشخص کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سیاست آمریکا همان سیاست چماق و هویج است گفت: آمریکایی ها به دلایلی که خودشان می دانند یک مقدار این سیاست را عوض کردند چماق را کمتر و هویج را بیشتر کردند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اینکه  نرمش قهرمانانه سیاست راهبردی ما در مسائل سیاست خارجی است گفت: این سیاست در رفت و آمدها حاکم است در رفتارها باید نرمش باشد و به صورت قهرمانه برخورد کنیم. ما آمادگی برای یک بازی برد - برد را داریم و طرف مقابل باید این را نشان دهد و برد خود را فقط در شکست ما نبیند.

باهنر با تاکید بر آمادگی ایران برای بازی برد - برد در صحنه بین المللی اظهار داشت: حرفهای تند آمریکا همچنان ادامه دارد و وزیرخارجه آمریکا در نشست خبری حرفهایی در خصوص فردو و غنی سازی اورانیوم زد. ما پیشنهادهای مشخصی داریم که روی میز بگذاریم.

وی اظهار داشت: فضای کنونی فضای خوبی است. ادبیات فاخر در دیپلماسی می تواند موثر باشد و ادبیات تند معمولا نمی گذارد کاری جلو رود اما باید با توجه به خطور قرمز حرکت کرد. خوشبختانه دولت یازدهم این ادبیات فاخر را دارد و دولتمردان دقت داشته باشند خط قرمزهای نظام و افکار عمومی را رعایت کنند. ما بر سر منافع ملی هرگز عقب نشینی نمی کنیم. دولت بالای خطور قرمز حرکت می کند و دیپلمات های ما بازی را به سمت برد - برد پیش ببرند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسی در پایان خاطرنشان کرد: برای مسئولین نظام دعا کنیم و کارهای آنها را رصد کنیم و دچار افراط و تفریط نشویم. باید سعی کنیم اطلاعات به صورت جمع و جور باشد تا تصویر در اذهان عمومی ملموس باشد. با یک تلفن نمی توان اه اه یا به به گفت.

کلید واژه ها: تاکید بر با تاکید با تاکید بر ادبیات با تاکید بر اینکه تاکید بر اینکه جامعه اسلامی چماق بر اینکه


نظر شما :