جزئیات ۳ قرارداد جدید نفتی ایران در خلیج‌فارس

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۳:۵۷ کد : ۱۹۱۵۷۵۹ سرخط اخبار

محمود زیرکچیان زاده در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: امسال قرارداد توسعه میادین توسن، اسفندیار و سروش 2 را نیز امضا خواهیم کرد و برای فرزاد B با یک شرکت خارجی در حال مذاکره هستیم که ریسک و سرمایه گذاری بالایی آن آنها را به تردید انداخته است.

با اشاره به عقد 3 قرارداد توسعه میادین نفت و گاز در سال جاری گفت: قرارداد توسعه میدان توسن را با قرارگاه سازندگی خاتم الاوصیا امضا خواهیم کرد.

وی افزود: قرارگاه خاتم الاوصیا درباره هزینه 800 میلیون دلاری توسعه این میدان صحبت می کند، اما ما هنوز آن را نهایی نکرده ایم.

مدیرعامل نفت فلات قاره بابیان اینکه ما تولید نفت این میدان را تا 20 هزار بشکه در روز پیش بینی می کنیم.

زیرکچیان زاده اضافه کرد: در میدان توسن لرزه نگاری 3 بعدی انجام شده، سازه در مرحله طراحی انتخاب شده و با توجه به HOA تفاهم نامه اولیه امضا شده وارد بخش اجرا شده اند.

وی گفت: قرارداد میدان اسفندیار را با بانک پاسارگاد منعقد خواهیم کرد که به تازگی به خوبی فعال شده اند و در نیمه اول سال جاری قرارداد این میدان نهایی و امضا خواهد شد.

وی اضافه کرد: در میدان اسفندیار به دلیل ورود دو یا سه پتانسیل داخلی و خارجی بیش از حد معطل شدیم، اما بانک پاسارگاد در حال نهایی کردن این قرارداد است و در نیمه اول قرارداد توسعه اسفندیار امضا می شود.

زیرکچیان زاده افزود: برای فاز دوم میدان سروش MDP در نیمه اول سال جاری برای تزریق گاز نهایی خواهد شد که باعث افزایش ضریب بازیافت از 6 تا 7 درصد به 18 تا 20 درصد خواهد شد و در نهایت افزایش تولید از این میدان را خواهیم داشت که رقم و طرف قرارداد آن هنوز نهایی نشده است.

کلید واژه ها: میدان قرارداد امضا اسفندیار قرارداد توسعه


نظر شما :