قرضاوی با گذرنامه جعلی وارد غزه شد

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۳:۵۶ کد : ۱۹۱۶۰۰۶ سرخط اخبار
وزارت امور داخلی تشکیلات خودگردان فلسطین، سفر یوسف القرضاوی را غیر قانونی خوانده و اعلام کرد که رئیس اتحادیه علمای جهان اسلام با پاسپورت جعلی وارد غزه شد.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه "النشره"، وزارت امور داخلی تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که یوسف القرضاوی، رئیس اتحادیه علمای جهان اسلام با پاسپورت "جعلی" وارد غزه شد.
 
اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت منتخب فلسطین برای تاکید بر اهمیت سفر رئیس اتحادیه علمای جهان اسلام به وی شناسنامه و پاسپورت فلسطینی داده است.
 
بیشتر گروه های فلسطینی از جمله جنبش فتح، در واکنش به این دیدار که با دعوت جنبش حماس صورت گرفت، در مراسم استقبال از قرضاوی در مرز مصر شرکت نکردند.
 
روزنامه "یدیعوت آحارانوت" نوشت: مسئولان جنبش فتح در اعتراض به این سفر سه روزه قرضاوی، استقبال از وی را تحریم کردند.
 
"محمود العالول" از اعضای کمیته مرکزی فتح ضمن محکومیت این دیدار تاکید کرد: این سفر بسیار مشکوک است چرا که این فرد، دارای مواضع و فتاوایی مشکوک است.
 
این سخنان العالول اشاره به فتوایی از قرضاوی است که در آن از دولت آمریکا و ناتو خواسته بود در امور کشورهای عربی (سوریه) دخالت کند.
 
وزارت امور داخلی تشکیلات خودگردان فلسطین با ارسال نامه به کشورهایی که دولت فلسطین را به رسمیت می شناسند، سفر قرضاوی به فلسطین را غیرقانونی خوانده و پاسپورت آن را "جعلی" اعلام کرد.
 
تشکیلات خودگردان از این کشورها خواست تا دارنده "پاسپورت جعلی" را بر اساس قوانین بین المللی را به کشورش بازگردانند.

کلید واژه ها: فلسطین پاسپورت قرضاوی خودگردان


نظر شما :