انتقاد داود اوغلو از اروپایی ها

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۳:۵۳ کد : ۱۹۱۶۰۴۵ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه ترکیه از بیگانه ستیزی در کشورهای اروپایی انتقاد کرد.
به گزارش خبرگزاری آلمان از برلین، احمد داود اوغلو در سخنانی در جمع مسئولان کنسولگری های ترکیه در کشورهای اروپایی که در ساختمان سفارت ترکیه در برلین ایراد شد با اشاره به جنایات نئونازیها در اروپا گفت «باید بقیه کوه یخ نیز شناسایی شود. ما این مسئله را پیگیری خواهیم کرد».
داود اوغلو گفت: «از نزدیک مسئله کشته شدن هشت شهروند ترک را از جمله کسانی که مرتکب این جنایت شده اند و کسانی که تحریک به این جنایت کرده اند دنبال خواهیم کرد». وی افزود، اروپا باید ترک ها را به عنوان واقعیتی گریزناپذیر در این قاره بپذیرد. وی گفت کنار گذاشتن یا ارعاب ترک ها غیرممکن است ولی می توان از آنها کمک گرفت.
داود اوغلو همچنین از اروپایی ها خواست در مسئله بیگانه ستیزی به «نقد خود» بپردازند. وی هشدار داد اگر آلمانی ها عاملان جنایت علیه خارجی ها را مجازات نکند اروپا با فاجعه بزرگی مواجه خواهد شد.
داود اوغلو افزود مسئله نئونازی ها مسئله ای بسیار دشوار برای آلمان و بقیه اروپا است.
وزیر امور خارجه ترکیه همچنین به مسئله کودکان ترک که آلمانی ها به زور سرپرستی آنها را در اختیار گرفته اند اشاره کرد و گفت ترکیه همه تدابیر را برای بازگرداندن این کودکان به خانواده هایشان اتخاذ خواهد کرد. داود اوغلو همچنین با خانواده قربانیان نئونازیها در سفارت ترکیه دیدار و بر حمایت ترکیه از آنان تاکید کرد.

کلید واژه ها: ترکیه اوغلو اروپا


نظر شما :