امیر قطر سال 2016 از قدرت کناره گیری می‌کند

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۷:۳۶ کد : ۱۹۱۶۱۷۳ سرخط اخبار

یک نویسنده فرانسوی اعلام کرد که امیر قطر تصمیم گرفته است تا در سال 2016 میلادی به همراه نخست وزیرش از عرصه قدرت این کشور کناره گیری کند.

به گزارش فارس، روزنامه «الوطن» به نقل از کتابی که در این اواخر در کشور فرانسه چاپ و منتشر شده است، نوشت که شیخ «حمد بن خلیفه آل ثانی»، امیر قطر تصمیم گرفته است سال 2016 میلادی از قدرت کناره گیری کند.

الوطن به نقل از این کتاب افزود: این تصمیم درحالی توسط امیر قطر گرفته شده است که «شیخ موزه المسند»، همسرش که در وی نفوذ بسیار دارد، به این تصمیم بسیار معترض است.

نویسنده فرانسوی کتاب در این باره می گوید: «امیر قطر این تصمیم خود را هنوز اعلام نکرده است، اما این موضوع تقریبا برای هیچ یک از افراد نزدیک به وی پوشیده و پنهان نیست و خود امیر قطر نیز تمایل خود را برای این اقدام پنهان نمی کند.

این نویسنده فرانسوی در ادامه می افزاید: امیر قطر می خواهد قدرت را تا زمانی که در قید حیات است، به شاهزاده «تمیم» فرزندش بدهد که ولی عهد این کشور به شمار می آید.

نویسنده کتاب در این باره به گفت وگویی اشاره می کند که در بهار 2012 بین امیر قطر و شماری از دوستانش انجام شد و در آن شیخ حمد به آنها گفت که تصمیم گرفته است پس از چهار سال عرصه قدرت را ترک کند و راه را برای جوانان باز کند.

یکی از دوستانش در این باره پرسید: آیا تصور می کنید که نخست وزیر با این اقدام موافقت کند. امیر قطر در پاسخ گفت که نخست وزیر هرآنچه به او دستور دهم، انجام خواهد داد.

این دوست شیخ حمد بار دیگر به او تاکید کرد که شیخ حمد 9 سال از شما کوچکتر است و شاید قصد نداشته باشد، عرصه سیاست را ترک کند. امر قطر در پاسخ گفت که تا زمانی که من در قدرت باشم او نیز در قدرت خواهد بود و زمانی که من نباشم او نیز نخواهد بود.

کلید واژه ها: قطر امیر قطر قدرت


نظر شما :