اتهام شیخ الازهر به ایران

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۹:۲۹ کد : ۱۹۱۶۲۵۶ سرخط اخبار

شیخ احمد الطیب، درتازه ترین موضع درامارات متحده عربی از آن چه که وی آن را دخالت ایران در امور داخلی سوریه دانست به شدت انتقاد کرد.

تسنیم به نقل از القدس العربی نوشت: احمد الطیب شیخ الازهر درکنفرانسی خبری در دبی گفت، موضع الازهر درخصوص دخالت های ایران درمسائل داخلی سوریه وبخصوص کشورهای عرب حوزه خلیج فارس، موضحی بسیار واضح ومحکم است وما این دخالت ها را به شدت را محکوم می کنیم.

وی در ادامه به خبرنگاران گفت؛ توطئه هایی با هدف تجزیه وتقسیم جهان عرب در دست تدارک است و باید دربرابر این توطئه ها ایستاد وآنها را درنطفه خفه کرد ما با این دسیسه ها تنها از طریق وحدت جهان عرب وجهان اسلام می توانیم مقابله کنیم.

وی در ادامه گفت؛ الازهر تلاش می کند دربرابر افکار گروه های مذهبی تند رو ایستادگی کند، واکنون نیز با برخی از این قبیل افکار تندرو در جهان عرب و جهان اسلام مقابله خود را آغاز کرده ایم.

شیخ الازهر دربخش دیگری از سخنانش به خبرنگاران گفت؛ شبکه ماهواره ای الازهر اکنون حرکت وسیع وستوده شده ای را برای مقابله با افکار گروه های تندروی مذهبی آغاز کرده وبه این حرکت خود ادامه خواهیم داد.

وی درباره سیاست الازهر نیز توضیح داد؛ الازهر تنها در برهه ای بسیار محدود از تاریخ خود آن هم به دلایل کاملاً استثایی در سیاست دخالت کرد، اما بلافاصله از سیاست فاصله گرفت ومسیر اصلی خود را باز شناخت، از این رو اکنون نیز حاضر نیستیم بپذیریم گروهی دین وسیاست را باهم دخالت دهند.

کلید واژه ها: الازهر عرب


نظر شما :